جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
باباخوانی

حوزه/ مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه شورای هیئات مذهبی بوشهر از فعالیت ۹۳ هزار هیئت مذهبی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام مجید باباخانی، عصر پنج شنبه در نشست شورای هیئات مذهبی استان بوشهر از فعالیت  ۹۳ هزار هیئت مذهبی در کشور خبر داد و اظهار داشت: این سفر پیرو سفرهای دوره‌ای و بازدید میدانی از شبکه‌های تخصصی فرهنگی - تبلیغی اعم از شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و انجمن‌های اسلامی انجام شده است.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در این جلسه  گفت: بازدید میدانی از هیئات شاخص مذهبی و شنیدن سخنان و مسائل و مشکلات آنان و همچنین برگزاری جلسات هم‌افزایی و گفتگوهایی که صورت می‌گیرد، باعث تقویت و افزایش تعامل در سطح نیروهای جبهه‌ی انقلاب و تشکل‌های میان‌تخصصی از جمله هیئات مذهبی می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه‌های فرهنگی استان بسیار پرطراوت و فعال به کار خود ادامه می‌دهند، افزود: ۸۰ هزار مداح در سطح کشور که از این تعداد ۳۲ هزار نفر به صورت مستند به امر ستایشگری اهل بیت عصمت و طهارت مشغول هستند.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود خواستار برقراری تعامل بیشتر با نهادهای فرهنگی و همچنین بخش‌های خصوصی استان، برای دریافت کمک در جهت رشد بخش فرهنگی و همچنین و خدماتی که خود سازمان در سطح مرکز انجام می‌دهد، شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا، معاون فرهنگی‌، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با تقدیر از نقش ارزشمند هیئات مذهبی در اعتلای مکتب اهل بیت(ع) بر لزوم توانمندسازی هیئات در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

در بخش دیگری از این جلسه نوشاد نوشادی، رئیس شورای هیئات مذهبی کشور و استان بوشهر به ارائه گزارشی از روند برنامه‌های در دست اجرای شورای هیئات مذهبی استان بوشهر و کشور پرداخت و خواستار ارتقاء کارکرد اجتماعی هیئات مذهبی در سراسر کشور شد.

برپایه این گزارش، در جلسه‌ی شورای هیئات مذهبی استان بوشهر، هر یک از اعضای شورا به بیان مسائل و مشکلات پرداختند و پیشنهادها و نقطه‌نظرات خود پیرامون نحوه‌ی ارتقاء شاخص‌های فرهنگی شهرستان خود و همچنین توسعه‌ی فعالیت‌های هیئات مذهبی را ارائه دادند.

ستایشگری اهل بیت(ع) دل های مرده را زنده می کند

 حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، همچنین در نشستی با کانون مداحان استان بوشهر، گفت: جریان جدید فضای کانون مداحان، فضای بهتری را برای خدمت در عرصه ستایشگری به مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام فراهم کرده است.

وی، جریان ستایشگری را معجونی از هنرهای اثرگذار در انتقال معارف اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) دانست و افزود: هنر استفاده از آواها، ادبیات و همچنین اجرا، نمونه‌ای از این هنرها به شمار می‌روند. البته این موضوع مهم وقتی با اخلاص همراه می‌شود، کیمیایی درست می‌کند که می‌تواند دل‌های مرده را زنده کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر هم در این نشست اظهار کرد: هرکدام از ما مسئولیت داریم با برنامه‌ریزی مناسب، جریان ارزشمند نشر معارف اهل بیت(ع) را به پیش ببریم و در این مسئولیت همه شریک هستیم و باید با همدلی و هم افزایی به پیشبرد و تحقق این هدف مهم کمک کنیم.

وی ادامه داد: حالا که فرصت خدمتگزاری به دستگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در اختیار ما قرار گرفته، شایسته است با هم‌افزایی با پیشکسوتان و فعالان عرصه ستایشگری بتوانیم کارنامه قابل قبولی را در پایان دوران خدمت خود ارائه دهیم.

در بخش دیگری از این نشست، مصطفی گراشی، رئیس کانون مداحان و استان بوشهر در سخنانی با تبیین مسائل و مشکلات کانون مداحان، خواستار تقویت بنیادین کانون در همه زمینه‌ها به ویژه در بحث حمایت‌های مادی و معنوی شد و اظهار داشت: امیدواریم نگاه ویژه‌ای به جمعیت اثرگذار مداحان ایجاد شود.

علیرضا پولاد، دبیر کانون مداحان استان بوشهر در بخش دیگری از این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده کانون در استان بوشهر گفت: با همکاری کانون مداحان با نهادها و مؤسسات فرهنگی استان از جمله بنیاد دعبل خزاعی، اقدامات خوب عملیاتی در مورد خدمت‌رسانی به ستایشگران اهل بیت(ع) در سطح استان در حال انجام است.

در پایان این نشست اعضای کانون مداحان به بیان مسائل و مشکلات کانون و جامعه مداحان پرداخته و در خصوص تقویت جایگاه جامعه مداحان استان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha