شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبلیغات

حوزه/ مسئول جذب و گزینش روحانیون مستقر سازمان تبلیغات اسلامی بر اجرای طرح «هر روستا یک شناسنامه» در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنا با حجت‌الاسلام رسول عارفی‌زاده، مسئول جذب و گزینش روحانیون مستقر سازمان تبلیغات کشور گفتگو تبادل نظر کردند.

حجت‌الاسلام محسن توکلی مهر، امام محله‌ی عباس‌آباد سی‌سخت گزارشی از برنامه جامع و ابتکاری در این شهرستان با عنوان طرح «هر روستا یک شناسنامه» برای شناسایی عناصر فعال، فرصت ها و تهدیدهای موجود در محله‌ی عباس‌آباد و برخی از روستاهای شهرستان دنا ارائه کرد.

توکلی مهر با بیان اینکه محور اصلی طرح «هر روستا یک شناسنامه»، مسجد و امام محله است، اظهار کرد: در این طرح هر روستا دارای پرونده جداگانه خواهد بود که حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز از جمله اطلاعات مربوط به جمعیت و تعداد خانوار، مساجد، خانه های عالم، هیئت امنای مساجد، خادم مسجد، بقاع متبرکه و متولیان آن، امکانات ورزشی، آموزشی و بهداشتی، پایگاه مقاومت بسیج، دهیاران، شوراهای اسلامی، مسئولان هیئات مذهبی، و کانون های فرهنگی و سازمانهای مردم نهاد، مداحان شاخص، مربیان قرآنی، معلمان و اقشار تاثیرگذار می باشد.

امام محله عباس آباد افزود: شناسایی اعضای شواری زکات، نخبگان علمی، هنری و ورزشی، فعالان رسانه ای، روحانی روستا، خیرین و موسسات خیریه، تعداد شهدا و جانبازان و ایثارگران، طرح های اقتصادی، تعداد نیازمندان، آمار طلاق، اعتیاد و خودکشی، بیمارهای خاص و صب العلاج، آسیب های فرهنگی و اجتماعی از اهدف طرح «هر روستا یک شناسنامه» است.

وی در ادامه از برگزاری جلسات هم‌اندیشی اجرای طرح محله محور خبر داد و احداث دفتر مسجد محله‌ی عباس‌آباد برای تحقق بخشی به فعالیت‌ها اعم از کمک رسانی به روستاهای محروم شهرستان دنا ، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و ... را ضروری دانست.

توکلی‌مهر همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی طب اسلامی و مشاوره در محلات روستاهای شهرستان دنا با همکاری اداره تبلیغات خبر داد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد بهشت، رئیس اداره تبلیغات شهرستان دنا با اشاره به طرح «هر روستا یک شناسنامه»، گفت: در این برنامه اداره تبلیغات دنا با محوریت طلاب خواهر و برادر اقدام به شبکه سازی در تمامی نقاط شهرستان کرده تا بتواند اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری، نیروها و عناصر فعال هر زمینه شناسایی، سپس این نیروها فعال شده و بر اساس نیاز سنجی های صورت گرفته، فعالیت کنند.

حجت الاسلام عارفی زاده، مسئول جذب و گزینش روحانیون مستقر سازمان تبلیغات اسلامی هم در سخنانی گفت: تبلیغ و کار فرهنگی در جامعه امروزی یک نوع جهاد است که این امر توسط خادمان سنگر تبلیغ در حال انجام است.

وی با بیان اینکه وظیفه مبلغ انجام کار فرهنگی و تبلیغی در مکان ها و فضاهای مختلف است، افزود: وجود روحانیون فعال نعمتی است که خدا به مردم سی‌سخت عطا کرده است.

مسئول جذب و گزینش روحانیون مستقر سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به طرح «هر روستا یک شناسنامه»، گفت: این طرح در سایر مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha