جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 938147
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ در کلاس بودیم که وقت نماز شد و کلاس تعطیل شد. همه به طرف آسانسور رفتیم تا به نمازخانه برویم. یک آسانسور پر شد و ما منتظر ماندیم دومین آسانسور آمد. وقتی که وارد شدیم، آیت الله مصباح یزدی ...

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از دانش پژوهان مؤسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی (ره) در خاطره ای آورده است:

 بعد از رحلت آیت الله مصباح یزدی، دوستان زیادی یکی از تصاویری که طلاب با ایشان داشتند و بنده هم در آن بودم را برایم می فرستادند که باعث تجدید خاطره ی شیرینی از تواضع و اخلاق ایشان شد که در همان لحظات رقم خورده بود که شاید برای هر یک از دوستان مؤسسه امام خمینی (ره) اتفاق افتاده باشد و خواندن آن برای شما هم خالی از لطف نیست.

در کلاس بودیم که وقت نماز شد و کلاس تعطیل شد. همه به طرف آسانسور رفتیم تا به نمازخانه برویم. یک آسانسور پر شد و ما منتظر ماندیم دومین آسانسور آمد. وقتی که وارد شدیم، آیت الله مصباح یزدی در آسانسور بودند. به دوستان اشاره کردیم افراد کمتری داخل شوند تا ایشان اذیت نشوند؛ اما ایشان به رفقا گفتند ظرفیت هست، تشریف بیاورید.

 بعد از سلام و احوالپرسی، بنده اجازه گرفتم عکسی بگیریم.

 ایشان گفتند: مگه شما تو خونتون حوض دارید؟

همه دوستان خندیدند و فکر کردند ایشان همینطور بدون علت مزاح کردند ...

 با تعجب گفتم: خیر

 آقا گفتند پس برا چی میخواید عکس مارو!؟

گفتم چه عرض کنم آقا؛ برا یادگاری.

گفتند بگیرید.

خلاصه با همان لبخند جمعی عکسی گرفتیم.

اما هیچ کدام ما باورمان نمی شد بعد از یک سال و اندی از ایشان فقط خاطراتشان همراه ما باشد.

بعد از چند هفته فرزندشان شیخ علی آقا را در پیاده روی نجف تا کربلا دیدم و دلیل صحبت ایشان را پرسیدم و آنجا بود که بیشتر به فروتنی و بزرگواری ایشان پی بردم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    1 0
    سلام خداوند مرحوم حضرت آیت الله مصباح را با مقربین و اولیائش محشور گرداند. و مصداق این آیه الهی هستند: «رِجالٌ لا تُلهیهِم تِجارَةٌ وَ لا بَیعٌ عَن ذِکرِ اللّه ِ وَ إِقامِ الصَّلوةِ و ایتاءِ الزَّکوةِ یَخافُونَ یَوما تَتَقَلَّبُ فیهِ القُلُوبُ وَ الابْصار لِیَجزیَهُمُ اللّه ُ أَحْسنَ ما عَمِلُوا وَ یَزیدَهُم مِن فَضْلِهِ وَ اللّه ُ یَرزُقُ مَن یَشاءُ بِغَیرِ حِسابٍ» «آیات 38 ـ 37» زیبایی و ارزش بندگی و عبادت آنان در این است که در عین اشتغال به زندگی و پرداختن به دنیا از یاد و نام خدا و رسم بندگی باز نمانده اند، و آبادانی دنیا و گذران زندگی و کار و تجارت را نیز از همین منظر می نگرند و هنر بزرگ آنان این است که در دنیا و مظاهر آن و میان مردم هستند ولی با دنیا نیستند.
  • یا علی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    حوض دارید چه ربطی به تواضع داره . قدیم معروف بوده عکس های نامتلایم رو کنار حوض بگذارند تا ماهی ها کنار حوض نیایند گربه شکارشون نکنه