پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

حوزه/ شهریاری با تاکید بر این که منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص واکسن کرونا فصل الخطاب است، گفت: کشورهای غربی مدعی تولید واکسن کرونا در شرایط فعلی که آثار آزمایش واکسن‌ منفی بوده، تلاش دارند تا آن را بر روی مردم دیگر کشورها امتحان کنند.

دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص واکسن کرونا فصل الخطاب است، گفت: کشورهایی که مدعی تولید واکسن کرونا هستند، چرا هر روزه در کشورشان عده‌ی زیادی به علت این بیماری جان خود را از دست می‌دهند؟!.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای غربی مدعی تولید کننده واکسن کرونا ابتدا واکسن‌ها را بر روی مردم خود آزمایش کنند، اگر جواب مثبت بود و هیچ عارضه‌ای نداشت، آن زمان به دیگر کشورها بفروشند نه اینکه در شرایط فعلی که آثار آزمایش واکسن‌ منفی بوده، تلاش دارند تا بر روی مردم دیگر کشورها امتحان کنند.

شهریاری با تأکید بر اینکه ما برای ساخت واکسن کرونا باید نگاهمان به داخل باشد، اظهار کرد: بنا بر لزوم، اگر وزارت بهداشت صلاح دانست که واکسن کرونا برای کشور خریداری شود، آن را از کشورهای مطمئن که قبلاً نیز واردات دارو از آنجا صورت می‌گرفته، اقدام شود.

وی اضافه کرد: با توجه اینکه تولید انبوه واکسن داخل شاید سریع‌تر از اردیبهشت و خردادماه سال آینده انجام نگیرد، اگر وزارت بهداشت و درمان ضرورت خرید آن را احساس کرد می‌توان از کشورهای مطمئن واکسن را وارد کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر برخی کشورها بحث واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند و برای مدنظر قرار دادن مسائل اجتماعی می‌بایست اقدامات مقتضی در داخل کشور صورت گیرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha