چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خلیل صادقی

حوزه/ به قول آن استاد سالِ اول طلبگی‌ام که می‌فرمود: ما طلبه‌ها به مثابه پیچ و مُهره هایی در دست امام عصر هستیم و آقا هر زمان و هر جا که صلاح بداند ما را به کار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام خلیل صادقی با انتشار تصویری از یکی از مَدرَس‌های مدرسه فیضیه در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

قال رسول الله صلی الله علیه و آله: «إِنّ لربّکم فی أیام دهرکم نفحات ألا فتعرضوا لها».

پیامبر خدا(صلّی الله علیه و آله) فرمودند: در ایام زندگی شما، اوقات و فرصت‌های مناسبی را خداوند در اختیارتان قرار می دهد، بکوشید از آن فرصت‌ها استفاده کنید.

طلبگی یکی از همین نفحات زندگی برای من و امثال من است. باید بکوشیم تا فرصت از دست نرفته است. خدا و امام زمان عقد اخوتی با کسی نخوانده‌اند و چک سفید امضا به کسی داده نشده که تا آخر عُمر در مسیر مستقیم و عاقبت بخیری باشیم.

آن‌چه که ثبات قدم ما را در این مسیر تضمین می‌کند، بعد از عنایات خاصه اهلبیت علیهم السلام و توسلات و تضرعات، تشخیص درست وظیفه است و پایداریِ بر آن.

به قول آن استاد سالِ اول طلبگی‌ام که می‌فرمود: ما طلبه‌ها به مثابه پیچ و مُهره هایی در دست امام عصر هستیم و آقا هر زمان و هر جا که صلاح بداند ما را به کار می‌گیرد.

نمی‌شود عمامه به سر شد و نونِ حضرت رو خورد ولی قدمی برای اعتلا و تبلیغ دین و شریعت برنداشت! و به گوشه‌ای خزید و بگوییم نه نمی‌شود و نمی‌توانیم. و یا خود را محروم از فیض محراب و منبر کنیم و بعد ناله سر کنیم که چرا زندگی بر ما تنگ و سخت شده؟!

تجربه ثابت کرده از برکات زندگی طلبگی، مقید به وظایف طلبگی بودن و کارِ آخوندی کردن است.

از خدا می‌خواهم سینه‌ای سپر در دفاع از معارف اهل‌بیت
چشمی گریان در مصائب آل الله
و محاسنی سپید در راه نوکری و روضه خوانی اباعبدالله
و نیز عِلمی نافع به همه ما کرامت و تفضل بفرماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha