پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سماک باشی

حوزه/ یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: سریال «روزهای ابدی» سریالی است که با روایت اتفاقات گفته نشده، تصویرسازی درستی را از انقلاب اسلامی پیش روی ما می‌گشاید.

کاوه سماک باشی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان این‌که سریال «روزهای ابدی» توانسته مخاطبان را به سمت خود جذب کند، گفت: آنگونه که من از اظهارات مردم متوجه شده‌ام این سریال در جذب تماشاگر موفق بوده است. دلیل این امر را در یک نکته ارزیابی می‌کنم آن هم اینکه در این سریال مجموعه اتفاقاتی روایت می‌شود که ناگفته‌های تاریخ این سرزمین را به مردم نشان می‌دهد.

 وی درباره چرایی ساخت فیلم و سریال‌هایی درباره تاریخ معاصر ایران چنین توضیح داد: باید خود روایت کننده آنچه در کشورمان رخ داده باشیم والا بدخواهان این انقلاب و مردم به خود اجازه می‌دهند در قالب فیلم و سریال، حقایق را تحریف کرده و جوانان را از واقعیت دور کنند. در این زمینه کارهای متعددی نیز تولید کرده‌اند. برای همین ضروری است که با کارهایی نظیر «روزهای ابدی» به جوانان خود بگوییم چه اتفاقاتی در دوران انقلاب رخ داده است.

این بازیگر با بیان اینکه باورمندی به موضوع، رمز موفقیت کارهای انقلابی در سینما و تلویزیون است، تصریح کرد: فیلم یا سریالی که قرار است ساخته شود باید عواملی که پشت و جلوی دوربین آن قرار گیرند به موضوع مورد نظر باور داشته باشند، والا با بی‌اعتقادی نمی‌توان موضوعات ارزشی را به شکلی مطلوب تصویر کرد. من به عنوان یکی از بازیگران این مجموعه خوشحالم در این کار حاضر هستم، چون قرار است در این کار نکاتی گفته شود که در آن آرمان‌های انقلاب بیان شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وی خود را هنرمندی انقلابی می‌داند، بیان کرد: بدون هیچ اغراق و شعاری می‌گویم که من به انقلاب و رهبرم عشق دارم. در این میان اصلاً برایم مهم نیست، بدخواهان چه حرف‌هایی می‌زنند، زیرا ما اهل این سرزمین هستیم و باید تابع قانون کشورمان باشیم. حال اگر عده‌ای این موضوع را نمی‌پسندند بهتر است کشور را ترک کنند. درباره بازیگران همچنین وضعیتی حاکم است. وقتی من برای صدا و سیما یا سینمای این کشور بازی می‌کنم، حتماً باید به قوانین آن نیز پایبند باشم.. در ضمن باید این نکته را به وضوح بیان کنم این‌که من در کشوری زندگی می‌کنم که استقلال دارد و روی پای خود ایستاده است برایم بسیار قابل احترام و افتخار است.

سماک‌باشی در پایان بیان کرد: این ایام مصادف با سالروز شهادت سالروز شهادت سردار دل‌هاست. وی انسانی بود که دیگر تکرار نخواهد شد.  وی فردی بی‌نظیر بود که نورانی بودنش را از سیمایش قابل تشخیص است. من سر فیلمبرداری سریال «روزهای ابدی» بودم که خبر شهادت وی را شنیدم و هیچگاه تلخی آن لحظه را فراموش نخواهم کرد. سردار سلیمانی در تاریخ این سرزمین دیگر تکرار نخواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 0000 IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    درود خدا برتو