شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی

حوزه/نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: حفاظت از منابع طبیعی و ثروت های خدادادی یک وظیفه همگانی است و همه ما در مقابل آن مسئولیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، عصر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان عنوان کرد:  منابع طبیعی یک ثروت عالم المنفعه و متعلق به همه نسل ها است و نباید نگاه ما به آن نگاهی صرفا مصرفی باشد، لذا باید با استفاده از پژوهش های علمی بتوانیم بهتر و تخصصی تر از منابع طبیعی حفاظت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود:  حفاظت از منابع طبیعی و ثروت های خدادادی یک وظیفه همگانی است و همه ما در مقابل آن مسئولیم.

در ادامه این دیدار، سعدی نقشبندی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در سخنانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند که «مسأله خاک از مسئله آب مهمتر است» و همین رهنمود، پایه‌ای برای برنامه ریزی و پرداخت اعتبار از صندوق توسعه ملی شد تا از منابع طبیعی حفاظت و حراست شود، لذا برای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در این مسئله، امسال ۳۸ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح  های منابع طبیعی در استان کردستان در نظر گرفته ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: سال گذشته هم ۵۲ میلیارد تومان با ۵۷ میلیارد تومان تخصیص و سال قبل از آن ۲۸ میلیارد تومان با ۱۹.۸ میلیارد تومان تخصیص برای اجرای این طرح ها در استان در نظر گرفته شده بود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هکتار جنگل‌کاری مشارکتی در استان اجرا شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما کمبود نیروی انسانی است و نگرانی جدی در این زمینه با توجه به گستردگی سطح عرصه‌های طبیعی، لزوم تقویت مدیریت و پالایش تمام عرصه‌های طبیعی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha