جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاق

استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی گفت: باید از همه ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی به منظور کاهش آمار طلاق در کشور استفاده کنیم.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن ابراز تأسف از این که بر اساس آمار، تقریباً هر هفده، هجده ساعت یک طلاق در کشور ثبت می گردد، اظهار داشت: آن چه مهم است این که ما باید از همه ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی کشور به خصوص با تکیه بر آموزه های ناب دینی استفاده نموده و راه علاجی برای مقابله با افزایش آمار طلاق پیدا کنیم.

وی افزود: البته در این باره بیش از هر چیز نیازمند همفکری و هم اندیشی در میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی هستیم تا به شناسایی راهکارهای عملی برای این بحث بپردازیم و آن ها را مورد استفاده قرار دهیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) همچنین گفت: از این منظر آنچه مسلم است این که چنانچه نخبگان و کارشناسان حوزوی و دانشگاهی و مسئولان در سایه عزم و اراده ملی برای این مساله چاره اندیشی کنند، در این صورت می توانیم تا حدود زیادی در سال های آینده جلوی افزایش آمار طلاق در جامعه را گرفته و این روند را به تدریج در مسیر کاهشی شدن قرار دهیم.

وی بیان داشت: از سوی دیگر در این راستا می بایست بیش از پیش بر روی مباحث اعتقادی، فرهنگی و اخلاقی تمرکز کنیم و این که روز به روز به سمت تحکیم بنیان خانواده حرکت نماییم، چرا که بدون تقویت و استحکام نهاد خانواده ها نخواهیم توانست بر بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله مساله طلاق فائق آییم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha