چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
طلبه و فضای مجازی

حوزه/ کارشناس هنر و سینما گفت: عدم تبلیغ صحیح اسلام، موجب غلبه شعارهای بی محتوا و بدون پشتوانه فرهنگی و فکری، غلبه بی اعتقادی، نفوذ افکار بیگانه، القاء ناامیدی و کج فهمی با شور انقلابی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آقای صالح کاهانی در نشست علمی "نقش موثر طلاب در فضای مجازی" که با حضور جمعی از طلاب مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول برگزار شد، با توجه به استفاده دشمنان از تبلیغات بر ضد انقلاب اسلامی بیان کرد: با عنایت بر اینکه بخش اعظمی از جریان انقلاب را تبلیغات به عهده داشته است‌، علم عمیق و دقیق در رابطه با هدف و تکنینک های تبلیغ، حضور افراد را در رسانه پایدارتر و فعال‌تر خواهد کرد.

وی، بر اساس منظومه فکری کامل مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: منویات حضرت آیت الله خامنه‌ای در رابطه با رسانه، تکلیف مسلمانان نسبت به تلاش و حضور موثر در این جبهه و اقدام جهانی آنان را برای تبلیغ اسلام معلوم می‌کند.

استاد حوزه خواهران با استناد به سخنان مقام معظم رهبری، اذعان کرد: تبلیغ درست و صحیح به هنر تبدیل می‌شود و اگر اسلام درست تبلیغ نشود، باعثِ غلبه شعارهای بی محتوا و بدون پشتوانه فرهنگی و فکری، غلبه بی اعتقادی، نفوذ افکار بیگانه، القاء ناامیدی و کج فهمی با شور انقلابی می‌شود که این خطاها با تبلیغ پر مغز و پر محتوا قابل پیشگیری است.

کاهانی در ادامه با استناد به سخنان شهید آوینی «رسانه تمدن و فرهنگی دارد که باید با ماهیت و اهداف این ابزار آشنا و با انگیزه وارد شد»، گفت: برای حضور در فضای مجازی بایسته‌هایی برای شناخت ابزار، شیوه و انگیزه ورود وجود دارد که باید با آنها آشنا شد.

وی، استراتژیک فضاهای مجازی بویژه اینستاگرام را در عصر حاضر بر اساس شناخت و تولید محتوا دانست و افزود: سواد کافی در ابعاد یک موضوع، مستدل بودن محتوا، شناخت سلایق و تفکرات مخاطب، زمان شناسی و مسئله شناسی نسبت به ارسال محتوا، حضور روشمند و آکادمی مانند؛ ادبیات انحصاری و استراتژی خاص، رویکرد ابداعی و انحصاری فعال و کنشگر در تولید محتوا بسیار مهم است.

کارشناس هنر و سینما در ادامه، رهگیری و بازتاب و انتقال محتوای تولید شده در فضای مجازی را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: هر مناسبت و رویدادی در فضای حقیقی باید یک بازتاب و انعکاس در فضای مجازی داشته باشد که پیوند این دو، کمک شایانی به تولید محتوای غنی دارد.

کاهانی با اشاره به شیوه‌های تولید محتوا عنوان کرد: تولیدات جذاب، داستانی و روایتگری، مبتکرانه و ابداعی، سریالی، مستمر و پایان باز، ادبیات انحصاری، خلاصه و معجز بودن، علمی و پر محتوا، خاصیت روانی و تاملی بودنِ محتوا در جذب مخاطب اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha