پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ جلال الدین صغیر عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق

حوزه/ شیخ جلال‌الدین صغیر، اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم فالح الفیاض رئیس الحشد الشعبی را محکوم کرد و آن را تداوم نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ جلال الدین صغیر عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم فالح الفیاض رئیس حشد الشعبی را محکوم کرد و آن را تداوم نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا دانست.

وی افزود: دولت مستکبر آمریکا به اینگونه اقدامات ظالمانه عادت دارد و با این کار سازمان حشد الشعبی و جایگاه ملّی و نقش آن را در حفظ سرزمین و مقدسات و مشارکت گسترده آن در نابودی عروسک آمریکایی که همان جنایتکاران داعشی است، مورد هدف قرار می دهد.

شیخ صغیر با بیان اینکه خود ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرده که داعش را تأسیس کرده و مورد حمایت قرار داده، تأکید کرد: تنها راه مقابله با نقض حاکمیت عراق، اجرای مصوبه مجلس نمایندگان در اخراج نیرو های بیگانه به ویژه نیرو های آمریکایی است.

عضو مجلس اعلای اسلامی دولت جدید آمریکا را به تغییر سیاست خود در قبال ملت عراق دعوت کرد و از دولت عراق خواست در دفاع از شهروندان و نهاد های ملّی تردید نکند؛ چراکه اگر تعرض به مقام رسمی بی پاسخ بماند، موجب نقض بیشتر حاکمیت و تعرض به سایر نهاد ها می شود.

وی در پایان گفت: این اقدام آمریکا موجب تقویت چهره ملّی فالح الفیاض و تقویت مخالفت عراق با آمریکا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha