پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش اقوام در ارومیه

حوزه/ برای سردار سلیمانی راست و چپ و مسلمان و غیر مسلمان فرقی نداشت و برای همه انسان ها دل می سوزاند و طبیعی است که بعد از رفتنش همه دل تنگ او شوند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی، امروز در همایش " اتحاد اقوام و ادیان در مکتب سردار سلیمانی" که در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان این که در صدر اسلام وقتی از پای زن یهودی خلخالی را ربودند، امام علی (ع) فرمود؛ اگر مردی این ظلم را بشنود و از شدت تاسف بر آن بمیرد، مورد مذمت من قرار نخواهد گرفت، اظهار داشت: در این جا امام علی (ع) راه انسانیت را به مردم نشان داد که اگر بحث دفاع از انسان باشد، دین الهی به کمک انسان ها خواهد آمد و هر کجا سخن از دفاع مظلوم مطرح باشد دین آن جا نورافکن معنویت در مسیر انسانیت خواهد بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی نماد بارز وحدت است که بدون توجه به مرز دینی و مذهبی به دفاع از مظلوم و انسان ها بر می خواست و در وصیت نامه یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس خطاب به سرباز عراقی می گوید، ای برادر هر چند تو مامور به قتل من هستی، اما از تو خواهم گذشت و اولین کسی که شفاعت خواهم کرد تو خواهی بود، آماده باش و غمی به دل راه نده و سینه من آماده است و تو تفنگت را آماده کن و من امیدوارم با ریخته شدن خونم گناهم بخشیده شود.و این همان مکتب بدون مرز اسلام است.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه، اضافه کرد: قرآن کریم بیان می کند؛ بسیاری از پیامبران الهی که انسان های مؤمن همراه آن ها جنگیدند و سخنشان این بود که خدایا گناهان ما را ببخش و قدم های ما را استوار بدار و ما را بر دشمنان پیروز کن و سردار سلیمانی مصداق این آیه است.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی فقط سردار شیعیان و مسلمانان نبود، بلکه در قلوب تمامی مذاهب، ادیان و دوست داران انسانیت جای دارد.

کشیش کلیسای شرق آشور: سردار صدها هزار مسیحی را نجات داد

داریاووش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور هم با بیان این که آن هایی که در راه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بر عهد خود وفادار ماندند تبدیل به الگوی جامعه شدند، اضافه کرد: برخی از افرادی که در راه دفاع از مردم وفادار ماندند به عنوان الگو در اذهان ملت ها خواهند ماند و سردار سلیمانی از جمله آنهاست که گفتمان وی چه در دوران زندگی و چه بعد از شهادتش، تاثیر گذار بود و در آینده هم مورد کاوش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این که بعد از ظهور داعش و توطئه چند بُعدی دشمن، سردار سلیمانی وارد میدان شد و مردم منطقه را با مذاهب و ادیان مختلف برای مقابل با دشمن بسیج کرد، بیان داشت: در بحبوحه یورش گروه های تروریستی به اماکن مسیحی ها در سوریه و عراق که به آوارگی صدها هزار مسیحی از خانه و کاشانه منجر شد، سردار سلیمانی به عنوان امید مظلومین عزم خود را جزم کرد و به یاری آشوریان شتافت و تمهیدات لازم را جهت حمایت از شهروندان مسیحی در عراق و سوریه به وجود آورد که امروز هم در آشوری ها در بین نیروهای حشد الشعبی حضور دارند.

عزیزیان با تاکید بر این نقش سردار سلیمانی در اتحاد آشوری های عراق و سوریه، گفت: سردار سلیمانی به عنوان شخصیت فرا منطقه ای و فرا قومی، از آوارگی صدها هزار مسیحی جلوگیری کرد و این ویژگی نام این سردار را در منطقه جاودانه کرد.

قریشی: سردار سلیمانی شهید همه ادیان و اقوام است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هم با بیان این که اساس حرکت سردار سلیمانی کمک به مردم بود، اظهار داشت: در دین اسلام انسان کریم بوده و از جایگاه والایی برخوردار است و سردار سلیمانی بر اساس این آموزه اسلام هر کجا صدای مظلومی را می شنید بدون توجه به دین و قومیت او، کمک می کرد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم به انسان ها سفارش می کند به همه پیامبران الهی ایمان بیاورند و از آن ها اطاعت کنند. در دین اسلام همه انبیای الهی دارای عصمت و واجب الاطاعة هستند و فرقی بین هیچ کدام از آن ها نیست. سردار سلیمانی به این آموزه های قرآن ایمان داشت و الحق هم این سردار رشید، شهید همه اقوام و ادیان است.

ماموستا کلشی نژاد: سردار همه توطئه های استکبار را نقش بر آب کرد

ماموستا مامَد کلشی نژاد، امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز با بیان این که داعشی ها هیچ فهمی از قرآن نداشتند، چرا که اهل قرآن به احدالناسی ظلم نمی کند، افزود: این گروه تروریستی ابزاری در دست استکبار جهانی بود و مقامات آمریکایی هم اعتراف کردند که داعش را آن ها به وجود آوردند.

وی اضافه کرد: امروز استکبار جهانی برای تسلط بر جهان اسلام به ۵ منطقه غزه، لبنان، سوریه، عراق و ایران نیاز دارد و این مناطق را عامل خنثی شدن توطئه هایش می داند، ولذا داعش را به وجود آوردند تا موقعیت استکبار جهانی را در منطقه با ایجاد جنگ و آشوب مشروعیت ببخشند، اما سردار سلیمانی همه توطئه های آن ها را نقش بر آب کرد.

ماموستا روحانی: سردار سلیمانی تمام نقشه های استکبار را به هم زده بود

در ادامه این مراسم، ماموستا محمد روحانی با تصریح بر این که فطرت انسان ندای جمع را می پسندد، گفت: همه انسان ها دوست دارند سوار بر کشتی شوند که از همه ادیان و اقوام در آن حضور دارند، بنابراین اسلام نبوی محدود به حد و مرزی نیست.

وی اضافه کرد: در شناساندن شخصیت سردار سلیمانی همین کافی است که بزرگترین ابرقدرت دنیا از رویارویی میدانی با این شخصیت عاجر مانده و به ترور ایشان روی می آورد. این نشان دهنده آن است که دشمنان اسلام از تاثیر سردار سلیمانی در خنثی سازی توطئه های آن ها در منطقه می ترسیدند و اما باید بدانند که این مسیر ادامه خواهد داشت و متوقف شدنی نیست.

مدرس مدارس علمیه اهل سنت افزود: سعادت همه انسان ها در وحدت است و باید دلها را به سمت وحدت پیش ببریم تا جامعه ای آباد داشته باشیم.

 دیلمون عیسوی: سردار سلیمانی همه هستی خود را به مردم هدیه کرد

 دیلمون عیسوی از دانشجویان مسیحی دانشگاه تهران هم در این مراسم گفت: زبان ها از توصیف سردار سلیمانی که بدترین و ظالم ترین انسان ها در مقابل او ایستادند و دشمنی کردند، عاجز است و هر ایرانی در دل خود از این سردار دلها تصویری را ترسیم کرده است. ایشان هیچ چیزی را برای خود نخواست و هر چه داشت را برای مردم وطنش هدیه کرد.

وی افزود: برای سردار سلیمانی راست و چپ و مسلمان و غیر مسلمان فرقی نداشت و برای همه انسان ها دل می سوزاند و طبیعی است که بعد از رفتنش همه دل تنگ او شوند. سردار به دوست داران خود و اولیای الهی پیوست. ما باید فرزندانی را تربیت کنیم که در مقابل ظلم بایستند و راهش را ادامه دهند.

این دانشجوی مسیحی تصریح کرد: سردار سلیمانی با علم به شهادت، قدم در مسیر حق گذاشت و راه را برای جوانان نشان داد، و آزمون پس از آزمون را پس داد و امروز باید بدانیم که از برکت شهداست که امنیت داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    با سلام و احترام بر بزرگان مسیحی و مسیحیان عزیز و قدر دان کشور مان و عزیزان اهل سنّتمان و بزرگان محبوشان ما نیز بر وجود چنین انسانهای شریف و محترم افتخار می کنیم ، امید واریم که توفیق خدمت به تمام آن عزیزان را خدای تعالی عطایمان کند . بنازم به اسلام و اسلامیان __شریفان عالم به آن حامیان __ز هر دین و آئین که باشند عیان __کنند عزت اهل قر آن بیان