جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید رحمت الله زکی پور خلخالی

حوزه/ طلبه شهید رحمت‌الله زکی پور در وصیت نامه خود آورده است: اکنون بر این باورم که ایران کربلاست و امروز عاشورای دیگر است.

خبرگزاری حوزه| طلبه شهید رحمت‌الله زکی پور به دلیل فعالیت‌های ضد پهلوی، دوران تحصیلی­­اش را در استان‌های مختلف گذراند.

رحمت‌الله دو سه سال قبل از انقلاب در خانه پدرش جلسه انقلابی برقرار می­کرد و بارها هم از سوی کدخدای محل تهدید شده بود، ولی او ترسی نداشت و می­گفت:« این‌ها رفتنی هستند.»

تولد و تحصیل

طلبه با بصیرت رحمت‌الله زکی پور سال ۱۳۴۱ش در روستای «شال» از توابع خلخال به دنیا آمد. کودکی باهوش و در مدرسه شاگردی ممتاز بود. فعالیت‌های سیاسی‌اش در منطقه چنان بود که برای رهایی از ساواک مجبور شد سال تحصیلی ۱۳۵۳ش را در اطراف همدان و ۱۳۵۵ش را در ماسال گیلان در منزل اقوام سپری کند؛ البته یک‌بار هم دستگیر شد.

روحیات اخلاقی

اهل کار و تلاش بود و از دیگران هم دستگیری می‌کرد، با قاطر به روستاهای اطراف مسافر می‌برد و وقتی به خانه می­رسید، همه پول ها را کف دست پدرش می‌گذاشت و چیزی نمی­گرفت.

در رفتار با آشنایان نهایت ادب را به کار می­برد. در امربه‌معروف و برخورد با مسائل انحرافی جدی بود. در نشر فرهنگ اسلام و انقلاب به جوانان فعالیت داشت. در پی شهادت آیت‌الله بهشتی خیلی ناراحت شد و بسیار گریست، می­گفت:« مردم این شهید را نمی­شناسند.»

حوزه و جبهه

در دو سنگر علمی و نظامی قدم گذاشت و کسب معرفت را نردبان شهادتش قرارداد.

سال ۱۳۵۹ با دو نفر از دوستان به حوزه علمیه قم آمد و  مشغول تحصیل شد. به درس علاقه داشت و برای تأمین زندگی کار هم می­کرد.

یک هفته پس از شهادت آیت‌الله بهشتی عزم جنگ کرد و آموزش نظامی را گذراند و پس‌ازآن در جنگ‌های نامنظم به همراه دکتر چمران حاضر شد. سال ۱۳۶۰ از سوی سپاه خلخال به جبهه کرخه اعزام شد که آخرین روزهای زندگی بانشاط جوانی­اش بود. عاقبت براثر اصابت گلوله به گلو شهید شد و در عندیّت پروردگارش آرام گرفت. پیکر پاکش در زادگاهش دفن شد.

فرازی از وصیت

«اکنون بر این باورم که ایران کربلاست و امروز عاشورای دیگر است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha