جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: جریانات دینی و قومی در آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان اقوام و مذاهب، با صلح و صمیمیت و وحدت در کنار هم زندگی می کنند و این نوع زیست مصالمت آمیز باید الگویی برای دیگر مناطق کشور باشد و لازم است جلسات مختلفی برای معرفی الگوهای برتر وحدتی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت السلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در همایش «اتحاد اقوام و ادیان در مکتب سردار سلیمانی» که در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان این که اساس حرکت سردار سلیمانی کمک به مردم بود، اظهار داشت: در دین اسلام انسان کریم بوده و از جایگاه والایی برخوردار است و سردار سلیمانی بر اساس این آموزه اسلام هر کجا صدای مظلومی را می شنید بدون توجه به دین و قومیت او، کمک می کرد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم به انسان ها سفارش می کند به همه پیامبران الهی ایمان بیاورند و از آن ها اطاعت کنند. در دین اسلام همه انبیای الهی دارای عصمت و واجب الاطاعة هستند و فرقی بین هیچ کدام از آن ها نیست. سردار سلیمانی به این آموزه های قرآن ایمان داشت و الحق هم این سردار رشید، شهید همه اقوام و ادیان است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: مهم ترین و اساسی ترین محور وحدت ادیان ابراهیمی توحید است و در جمهوری اسلامی ایران همه ادیان و اقوام از آزادی کامل برخوردار هستند،  بر این اساس در مجلس شورای اسلامی اقلیت های مذهبی ۵ نماینده دارد و در کشور بیش از ۳۰۰ کلیسا در آزادی کامل فعالیت های دینی خود را انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان گفت: جریانات دینی و قومی در آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان اقوام و مذاهب با صلح و صمیمیت و وحدت در کنار هم زندگی می کنند و این نوع زیست مصالمت آمیز باید الگویی برای دیگر مناطق کشور باشد و لازم است جلسات مختلفی برای معرفی الگوهای برتر وحدتی برگزار شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha