پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 938813
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
تصاویر/ نشست هیئت مدیره انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با حضور رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ نشست هیئت مدیره انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه های علمیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی و رئیس انجمن و حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب برای امضای تفاهم نامه فی مابین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست هیئت مدیره انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه های علمیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی و رئیس انجمن و حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب برای امضای تفاهم نامه فی مابین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در این نشست با اشاره به جایگاه مهم انجمن ارتباطات  و تبلیغ، گفت:  معتقدم مهمترین رشته در دانشگاه ها رشته رسانه است، چرا که آینده در دست رسانه است، در این ایام کرونا مشخص شد که چقدر رسانه حرف اول را میزند.

وی افزود: ما با دنیا قطع هستیم و هیچ ارتباطات  و رسانه قوی  نداریم و در شبکه های دنیا هیچ جایی نداریم، شاید جمهوری اسلامی از نظر سیاسی در دنیا مطرح باشد، اما به عنوان حوزه علمیه قم و نهاد فکری جهان، به شکل واقعی مطرح هم نیست، برای مثال ترامپ در شبکه های خبری چند بار نشان داده میشود؟ پاپ ها چند بار؟

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطر نشان ساخت: می گویند چرا به قمه زدن اشکال می گیرید؟ در کشور فیلیپین مراسم به صلیب کشیدن وجود دارد؛ در جواب باید گفت ما مدعی تفکر اسلامی و مدعی رهبری جهان هستیم، ولی آنها نیستند، ما مدعی هستیم ولی در هیچ کجا مطرح نیستیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی نیز در این نشست گفت: واقعیت امر این است که دوستانی که به عنوان هیئت مدیره انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه های علمیه زحمت کشیدند و خودشان را در معرض انتخاب قرار دادند به وسیله مجموعه اعضای پیوسته برای این جایگاه انتخاب شدند، باید تلاش کنند آن را به جایگاه اصلی خود برسانند.

وی افزود: انجمن های علمی آن طور که باید اولا از سوی بدنه حوزه و در ادامه از سوی مسئولان، سیاستگذاران و برنامه ریزان حوزه، حمایت نمی شوند.کارهای علمی پشتوانه مالی و امکانات ویژه می خواهد.