پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشنواره ملی دانش‌آموزی “رسانش”

حوزه/ مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان خوزستان، از برگزاری دور سوم جشنواره ملی دانش‌آموزی “رسانش” ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد عرب، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از برگزاری دور سوم جشنواره ملی دانش‌آموزی “رسانش” ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با شعار «برسونش به رسانش» و «خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه» ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزی دانست و افزود: به‌کارگیری استعدادهای دانش‌آموزی در حوزه رسانه، فعال کردن و به‌کارگیری انواع رسانه‌های مؤثر، مفید و جذاب دانش‌آموزی در مدارس کشور از اهداف این جشنواره است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان خوزستان، با اشاره به اینکه جشنواره مذکور در بخش موضوعات برای دانش آموزان آزاد است ولی ۱۶ موضوع دارای امتیاز بیشتری می‌شود، تصریح کرد: تولید محتوا و آثار در موضوعاتی همچون اسطوره‌های شهر من (معرفی شهدا و یا شخصیت‌های معروف و اثرگذار انقلابی شهر)، همکلاسی آسمانی من (معرفی دانش آموزان شهید مدرسه، شهرستان و یا استان)، لشکر فرشتگان(بررسی و واکاوی ابعاد مجاهدت‌های یک بانوی مسلمان در عرصه‌های مختلف جهاد)، دانش‌آموزان کارآفرین (معرفی دانش‌آموزان کارآفرین شهر و یا استان)، معلم نمونه مدرسه من، مدرسه و شهر من (معرفی مهم‌ترین نقاط قوت)، چهل‌سالگی انقلاب و تاریخ شفاهی انقلاب و ... دارای امتیاز ویژه‌ای می‌باشد.

وی به قالب‌های جشنواره اشاره و بیان کرد: جشنواره در بخش مقطع متوسطه اول شامل نشریات مکتوب (تک‌برگی، مجلد)، روزنامه دیواری و قطعات صوتی(رادیو مدرسه،. پادکست) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عرب در پایان گفت: دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره دوم باید آثار خود را در بخش‌های نشریات مکتوب، نشریات الکترونیک، اینفوگرافیک، روزنامه دیواری، قطعات صوتی، فضای مجازی و فیلم و مستند تولید کنند.

شایان‌ذکر است  متقاضیان می‌توانند جهت شرکت در جشنواره استانی به سایت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان خوزستان به نشانی etehadiekhz.ir و همچنین برای شرکت در جشنواره کشوری می‌توانند به سایت باشگاه رسانه‌های دانش‌آموزی به آدرس resaanesh.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha