پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نمازهای جمعه و جماعت در مساجد مالزی به شدت محدود شد

حوزه/ نمازهای جماعت و نمازهای جمعه در مساجد و مدراس دینی ایالت سلانگور به مدت ۱۴ روز به حالت تعلیق درآمده‌اند و در مساجد دیگر نیز تنها مقامات مسجد اجازه شرکت در نمازها را خواهند داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از freemalaysiatoday، با شیوع دوباره ویروس کرونا، نمازهای جماعت و نماز جمعه در مساجد و نمازخانه‌های ایالت سلانگور در مالزی به مدت ۱۴ روز از امروز به حالت تعلیق در خواهند آمد و بسیاری از مساجد و مدارس دینی مالزی، تنها اجازه اقامه نماز را با تعداد محدود نمازگزار دارند و تنها اعضای کمیته مسجد اجازه دارند در نمازهای جماعت شرکت کنند.

محمد شاه‌ضیحان احمد مدیر اداره دینی اسلامی سلانگور گفت که برای مومنین، نماز جمعه با نماز ظهر در خانه جایگزین می‌شود.

با این حال ، وی گفت که مساجد و مدارس دینی مجاز  به برگزاری جمعه و نمازهای یومیه هستند ، اما فقط پنج مقام مسجد یا سوره به طور همزمان در نماز جماعت شرکت خواهند داشت.

شاه‌ضیحان گفت که برگزاری مراسم رسمی ازدواج فقط برای زوجینی که اجازه ازدواج گرفته‌اند و تاریخ ازدواج توسط دفتر مذهبی اسلامی منطقه یا مساجد مربوطه ثبت شده است، از طریق کنفرانس ویدیویی انجام خواهد شد.

وی امروز در بیانیه ای گفت: افسر اداری مذهبی منطقه بر اساس انتصابی که ترتیب داده شده است ، مراسم بزرگداشت ازدواج را ترتیب می‌دهد.

شاه‌ضیحان گفت که خدمات اصلی ، به ویژه شامل ازدواج ، طلاق و آشتی، به صورت آنلاین انجام می‌شود و این اداره همچنین ۱۰ پیشخوان خط تلفن را برای عموم مردم ایجاد کرده است تا بتوانند برای مشاوره و قرار ملاقات تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha