شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسلام‌هراسی در انگلیس: هجوم به زن مسلمان معلول به خاطر نداشتن ماسک

حوزه/ زن مسلمان معلول به آژانس تل ماما، ثبت کننده اسلام‌هراسی در انگلیس گفت که چگونه زن و شوهر نژادپرست به او به خاطر نداشتن ماسک حمله کرده و اهانت کرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tellmamauk، برخورد اسلام‌هراسانه علیه زن مسلمان معلول در انگلیس و اهانت به او، جلوه دیگری از نژادپرستی هولناک دراین کشور را به تصویر درآورد.

یک زن مسلمان معلول توصیف کرد که چگونه یک زن و شوهر سالخورده نژادپرست به دلیل نداشتن ماسک صورت به سر او فریاد زده‌اند و به او گفته‌اند «به همان جایی که از آن آمده‌ای برگرد!» و اینکه «ویروس را هم با خودت ببر!»

این خانم باحجاب که نخواسته نامش فاش شود به خبرنگاران گفت که احساس کرده او را «هدف قرار داده‌اند» و نگرانی و ارعاب هدف اصلی آنان بوده است.

به گفته آژانس مبارزه با اسلام‌هراسی انگلیس (تل‌ماما) این برخورد اسلام‌هراسی ۳۰ دسامبر در محله کنت در انگلیس رخ داده و پلیس منطقه نیز در حال بررسی حادثه است.

اکتبر گذشته ، نیک افرگراو ، دستیار کمیسر در پلیس متروپولیتن ، به کمیته پلیس و جرایم در مجمع لندن گفت که «یک عامل مشترک» در افزایش سطح جنایات نفرت نژادپرستانه در سال گذشته در این کشور مربوط به بحث در مورد استفاده یا عدم استفاده از ماسک‌های صورت بوده است.

وی گفت: این افراد نژادپرست معمولا در مورد استفاده یا عدم استفاده از ماسک صورت افراد را به چالش می‌کشند و سپس در تعامل با آن‌ها، از زبان نفرت و نژادپرستانه استفاده می‌کنند.

آژانس تل ماما نیز هدف قرار گرفتن مسلمانان در طی شیوع ویروس کرونا را ثبت کرده است. برای مثال چندی پیش یک مرد نژادپرست در مقابل یک زن مسلمان سرفه کرد و به او گفت که من ویروس کرونا دارم! این آژانس از مردم خواسته در صورت مشاهده چنین حوادثی حتما به این گزارش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha