شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید عباس موسوی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی بندر امام

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بندر امام گفت: به دنبال ایجاد گفتمان قرآنی در مدارس علمیه و مساجد فعال شهرستان هستیم.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بندر امام، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از برنامه این مدرسه برای ایجاد گفتمان قرآنی خبر داد و اظهار داشت: یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه ایجاد گفتمان قرآنی بوده و در این راستا به دنبال ایجاد گفتمان قرآنی در مدرسه علمیه و مساجد فعال بندر امام و در مرحله بعد در تمام مدارس و مساجد فعال استان خوزستان هستیم.

وی افزود: در راستای ایجاد این گفتمان قرآنی طرحی به نام «سه‌شنبه‌های قرآنی» در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بندر امام برنامه‌ریزی‌شده که این طرح افق بلندی داشته و به‌صورت پلکانی و در چند مرحله اجرا خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بندر امام، به تشریح مراحل این طرح پرداخت و بیان کرد: در پله اول قرار است این طرح برای طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بندر امام اجرا شود که از هفته گذشته این مرحله اجراشده و قرار است هر سه‌شنبه برای طلاب این مدرسه کلاس‌های حفظ، لغت‌شناسی، تجزیه و ترکیب، مفاهیم و خطابه قرآنی برگزار شود که بدین منظور از بهترین اساتید قرآنی استان استفاده‌شده است.

وی افزود: در این مرحله طلاب مدرسه به ۳ الی ۴ گروه تقسیم‌بندی شده که هر گروه یک سرگروه داشته که از چند روز قبل طلاب را برای سه‌شنبه آماده می‌کند و قرار است این گروه‌ها در زمینه‌های حفظ، لغت‌شناسی، تجزیه و ترکیب، مفاهیم و خطابه قرآنی به رقابت بپردازند که در پایان این رقابت به برگزیدگان جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی، در ادامه گفت: در پله دوم قرار است این طرح برای مساجد فعال شهرستان اجرا شود که بدین منظور برای هفته‌ی آینده مسجد صاحب‌الزمان که یکی از مساجد فعال بندر امام است شناسایی شده است.

 وی افزود: در پله اخر قرار است با برقراری ارتباط با دیگر مدارس علمیه و مساجد فعال استان این طرح در کلیه مدارس و مساجد فعال استان خوزستان اجراشده و یک فضای قرآنی در مدارس علمیه و مساجد ایجاد شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در پایان از پشتیبانی و حمایت‌های حجت‌الاسلام بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان و حجت‌الاسلام طاهری، استاد حفظ قرآن حوزه علمیه خوزستان در راستای پیشبرد این طرح تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام./
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha