جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهجت پور و آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز که پنجشنبه ۲۵ دی در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، در سخنانی با اشاره به مطالعات فراوانی که نسبت به ایجاد بورسیه‌های تحصیلی در حوزه‌های علمیه خواهران انجام شده است، اظهار امیدواری کرد این موضوع از سال آینده تحصیلی به شکل جدی آغاز شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت مرکز آموزش‌های غیرحضوری و مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران به منظور ارتقای دانش و تامین اساتید توانمند، افزود: بالا بردن سطح علمی و مهارتی اساتید ضروری است و ایجاد بورسیه‌های تحصیلی راهی برای حفظ وزانت علمی اساتید است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به تلاش این نهاد برای راه‌اندازی و توسعه رشته‌های سطح سه و چهار، یادآور شد: با توجه به تصویب ۱۷ رشته در مقطع سطح سه و چهار رشته در سطح چهار، این کار نیازمند تامین زیرساخت‌هایی است که فعالیت‌های پژوهشی و ثبات و ارتقای اساتید و کادر مدارس علمیه از جمله آنها است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش وجاهت اجتماعی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: با بالا بردن وجاهت اجتماعی می‌توانیم به جذب داوطلبان بااستعداد بیشتر امیدوار باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به دیدار اخیر خود با اعضای فراکسیون روحانیت و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: در تلاشیم تا مشکلات حوزه‌های علمیه خواهران را بیش از پیش برطرف کنیم.

وی از حمایت حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم از حوزه‌های علمیه خواهران تقدیر کرد و گفت: ائمه جمعه‌ای چون شما بهتر از آنچه انتظار داریم ظاهر شده‌اند.

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تقویت حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: تعصب من بر حوزه‌های علمیه خواهران کمتر از حوزه‌های علمیه برادران نیست.

وی همچنین پیشنهاداتی جهت ارتقای عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران ارائه کرد که راه‌اندازی بورسیه های تحصیلی، راه‌اندازی رشته‌های کاربردی، راه‌اندازی مراکز پژوهشی، راه‌اندازی مراکز آموزش کاربردی و مهارتی و حذف محدودیت‌های سنی پذیرش داوطلبان از جمله آنها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha