سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: در چند سال اخیر همیشه یک نشست و برنامه ای به مناسبت ۲۷ آذر برگزار می شد، اما فعالیت مصداقی صورت نمی گرفت، از این رو با برنامه ریزی انجام شده، ارتباط علمی و پژوهشی عالمانه میان دو نهاد حوزه و دانشگاه در خراسان کلید خورد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار شهرستان مشهد با اشاره به فعالیت هایی که در حوزه علمیه خراسان بعد از حکم انتصاب رهبر معظم انقلاب برای شورای عالی و مدیریت این حوزه انجام شده است، ابراز کرد: با تحولات صورت گرفته، عرصه های جدیدی در زمینه های علمی، دانشی، ارزشی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی گشوده شد که به همکاری سایر نهادها در همه این امور نیاز است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به بحث وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از کارهایی که در گستره تحولی این حوزه روی داده، اشاره و خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر همیشه یک نشست و برنامه ای به مناسبت ۲۷ آذر برگزار می شد، اما فعالیت مصداقی صورت نمی گرفت، از این رو با برنامه ریزی انجام شده، ارتباط علمی و پژوهشی عالمانه میان دو نهاد حوزه و دانشگاه در خراسان کلید خورد.

وی ابراز کرد: وحدت علمی این دو نهاد با همین رویکرد پیش می رود و از این رو در بحث نخبگانی نیز حرکت تحولی خوبی در ارتباط با این دو نهاد در خراسان انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، علوم انسانی با پایه های مذهبی باید شکل هدفمند بگیرد، افزود: با توجه به نشست های برگزار شده بین حوزه خراسان و دانشگاه های استان، اتفاقات خوبی در زمینه های مختلف علمی، دانشی، پژوهشی، تبلیغی و ... میان این دو قطب علمی رخ داده است که نشان می دهد، وجه اشتراک فی مابین وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه درباره فعالیت های حوزویان در مقابله با کرونا نیز خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در مقابله با این ویروس منحوس آستین بالا زد و کارهای ارزنده ای انجام داد و کارگاه‌های مختلفی برگزار کرد تا طلاب علوم دینی برای بیماران درگیر با این ویروس به مشاوره بالینی و مراقبت های معنوی بپردازند.

وی، به فعالیت‌های جهادی طلاب حوزه علمیه خراسان از نخستین روزهای شروع بیماری کووید ۱۹ در امر تغسیل و تدفین بیماران کرونایی اشاره و ابراز کرد: با همکاری و ارتباط انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت ها و اقدامات خوبی از سوی جهادگران طلبه انجام شد.

بحث مواسات نیز یکی دیگر از کارهایی است که مدیر حوزه علمیه خراسان به عنوان یکی از فعالیت های حوزویان از آن یاد کرد که در کنار سایر اقشار جامعه این خدمت اجتماعی را رقم زدند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان درباره خدمات اجتماعی این حوزه، خاطرنشان کرد: ایجاد مدارس در قالب مجتمع هایی به عنوان پایگاه فرهنگی و دانشی کاری زیربنایی، اساسی، ادامه دار و پایدار است که با این نگاه، حوزه علمیه خراسان کارهای کوتاه مدت و بلند مدتی انجام داده و کارهای ارزنده ای در حاشیه شهر مشهد به ثمر رسانده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان، هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت اجتماعی را رسالت حوزه علمیه برشمرد که خدمات اجتماعی و در کنار مردم بودن را نتیجه و در ادامه راهِ دو وظیفه دیگر عنوان کرد.

وی با توجه به طرح‌های تحولی که در راستای مطالبات مقام معظم رهبری است، می‌بایست گام های ماندگاری برداشته شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha