پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بالصور/ رئيس مركز المدبر (مركز الألعاب الكمبيوترية) يلتقي بآية الله الأعرافي بقم المقدسة

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار موقوفه حوزوی شناسایی شده است؛ در صورت احیای تنها بخشی از آن، حوزه‌های علمیه مستغنی از بودجه‌های ناچیز اعطایی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین ثقفی، مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران، گزارشی از فعالیت‌های جدید حوزه‌های علمیه ارائه نمود و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر اسناد بالادستی و برنامه‌های ۵ ساله را در ۴۰ محور و ۹۰۰ برنامه تنظیم نموده است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: طرح آمایش حوزه‌های علمیه با بیش از ۸۰۰ کارویژه روحانیت و ترسیم ۴۰۰ رشته و گرایش مقطع، تنها بخشی از فعالیت‌های اخیر حوزه‌های علمیه است.

آیت الله اعرافی ترسیم برنامه ۵ ساله برای حوزه‌های استانی را از اهداف پیش روی حوزه‌های علمیه دانست و اذعان داشت: در حوزه‌های علمیه، تنظیمات دقیقی در راستای نظامات ساختاری و طراحی‌های سازمانی صورت گرفته است.

وی در ادامه تشریح مباحث اقتصادی حوزه‌های علمیه، به تاسیس دفتر وقف و منابع پایدار اشاره نمود و ابراز داشت: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار موقوفات حوزوی شناسایی شده است؛ در صورت احیای تنها بخشی از آن، حوزه‌های علمیه مستغنی از بودجه‌های ناچیز اعطایی خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه ضمن تبیین الزامات و بایسته‌های اساتید، محققان و مبلغان در طرح آمایش حوزه‌، خاطرنشان کرد: از لحاظ طرح و برنامه حوزه‌های علمیه به بالندگی رسیده است و تاکنون ۲۰۰ طرح راهبردی تدوین گردیده، که هوش مصنوعی و فقه معاصر تنها دو مورد از این طرح‌ها به شمار می رود.

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود، ضمن تاکید بر آینده روشن، پاسخگو و جامع حوزه‌های علمیه، ابراز داشت: با حفظ ملاحظات حوزوی و لحاظ همه جوانب و حساسیت‌ها، از مسیرهایی که بتواند حوزه را به سمت خودکفایی و تامین اعتبار طرح‌های راهبردی سوق دهد، استقبال می‌کنیم.

بانک‌ها موظف هستند حداقل ۲ درصد از سود سالانه خود را در مباحث فرهنگی هزینه نمایند

حجت الاسلام والمسلمین ثقفی، مشاور وزیر اقتصاد در ابتدای این دیدار ضمن تأکید بر لزوم احیای موقوفات حوزوی، بر اهمیت گسترش تعاملات حوزه و نظام تأکید نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود چشم اندازی از فعالیت‌های اقتصادی کشور ارائه نمود و با بیان این که بانک‌ها موظف هستند تا حداقل ۲ درصد از سود سالانه خود را در مباحث فرهنگی هزینه نمایند، اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های موجود در این حوزه، عدم شفافیت و هزینه‌کرد بهینه این بودجه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha