پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 939060
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
حضرت ابوطالب

حوزه/ پیامبر اکرم(ص) با استقامت هوشمندانه و فتح سنگر به سنگر به تدریج توانستند تهدیدها را به فرصت و تحریم‌ها را به پیروزی تبدیل کنند.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد مهدی احسانی فر در  دوازدهمین نشست علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم(ص) با موضوع شعب ابی طالب(ع)، نماد مقاومت هوشمندانه که در مجتمع علمی تربیتی شهید حقانی شهرک مهدیه قم، برگزار شد، به انواع تحریم‌های دشمنان صدر اسلام علیه پیامبر اکرم(ص) و مسلمانان اشاره کرد و یادآور شد: کفار قریش بعد از این که از تطمیع و تهدید پیامبر(ص) ناامید شدند و به حمایت و ایمان حضرت ابوطالب(ع) پی بردند، تصمیم گرفتند که انواع تحریم‌های اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و شکنجه‌های مختلف روحی و جسمی را علیه ایشان اعمال کنند.

وی زندگی در شعب ابی طالب را یکی از راهبردهای پیامبر اکرم(ص) و حضرت ابوطالب(ع) در مقابل تحریم دشمنان عنوان کرد و گفت: رسول اکرم(ص) برای رهایی مسلمانان و بنی هاشم از فشارها و آزار و اذیت جامعه کفر، سعی کردند جامعه ایمانی جدیدی بر پایه اعتقادات اسلامی، محبت و همدلی، کمک و یاری رساندن به یکدیگر تأسیس کنند و عزت و کرامت مسلمانان را حفظ کنند.

این محقق حوزوی، استقامت هوشمندانه را عامل پیروزی پیامبر(ص) در مقابل تحریم دشمنان برشمرد و تصریح کرد: شعب ابی طالب نماد مقاومت هوشمندانه است، چرا که مقاومت ناامیدانه یا بدون برنامه محکوم به شکست است؛ اما مقاومت هوشمندانه و همراه شجاعت از روی اندیشه با امید و اعتماد به هدف است که به نتیجه مطلوب منجر می‌شود.  

وی افزود: ایشان با همراهی و استقامت یارانی همچون حضرت ابوطالب(ع) و حضرت خدیجه(س) ابتکار عمل را از دشمن گرفتند و با تدبیر و استقامت، تقویت وحدت مسلمانان، به هم زدن اتحاد دشمنان و با فتح سنگر به سنگر به تدریج توانستند تهدیدها را به فرصت و تحریم‌ها را به پیروزی تبدیل کنند.

حجت الاسلام احسانی فر، شعب ابی طالب را آموزشگاهی برای استفاده از فرصت تحریم عنوان کرد و گفت: ایشان با همراهی حضرت ابوطالب(ع) مسلمانان را به شعب فراخواندند و به گونه‌ای آنها را در این مدت هدایت کردند که بتوانند بر مشکلات فائق آمده و در آینده جامعه اسلامی نیز موثر باشند.

وی ثبات قدم مسلمانان را زمینه ساز نصرت الهی خواند و افزود: در نهایت، ایستادگی مسلمانان نتیجه داد و نصرت الهی را شامل حال ایشان کرد و حضرت ابوطالب(ع) خبرغیبی نابودی پیمان تحریم را به مردم اطلاع داد و ایشان را به اسلام و اعتقاد به نزول وحی و رسالت پیامبراکرم(ص) بشارت داد و مردم مکه و برخی از بزرگان قریش به شعب آمدند و با عزت و احترام از پیامبر(ص) دعوت کردند که به شهر مکه بازگردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    شعب ابی طالب اگر برای همه باشد مشکلی نیست اما مشکل آنجا بوجود می آید که اقلیتی در اعلی علیین باشند و اکثریتی در اسفل اسافلین