جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی-معاون تبلیغ

حوزه/ مسئول مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم گفت: شاخصه ها و مؤلفه های الگوگیری از حضرت زهرا(س) قابلیت اجرا در همه زمان ها را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: این که ما می گوییم باید از سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) الگوگیری کنیم به این معنا نیست که مثلاً چون حضرت در خانه با دستان خودشان، آرد دستاس کرده و خمیر برای پخت نان تهیه می کردند، بانوان ما نیز همین کار را بکنند چرا که امروز دیگر اقتضایش نیست که زنان ما در شهرها خودشان آرد و خمیر نان تهیه کنند بلکه در حال حاضر نان از نانوایی ها تهیه می شود، بلکه مقصود این است که ما از شاخصه ها و مؤلفه های مهم سبک زندگی اهل بیت(ع) و در اینجا به خصوص حضرت فاطمه(س) الگو بگیریم.

وی افزود: مفاهیم متعالی و نابی در زندگانی نورانی صدیقه کبری(س) وجود دارد که آن ها در همه دوران های تاریخی قابل اجراست و ما از این حیث بهترین و کامل ترین الگو را در اختیار داریم.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال همسرداری و اطاعت از شوهر، خانه داری و تربیت فرزند، مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه همیشه قابلیت اجرا دارد، کما این که عبادت و بندگی کردن به تأسی از حضرت زهرا(س) هم در کپر قابلیت اجرا و الگوگیری دارد و هم در خانه های آن چنانی و لذا این طور نیست که برخی می گویند این ها مربوط به گذشته است و دیگر قابلیت اجرا در زمان ما را ندارد.

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه همچنین با بیان این که یکی از مؤلفه ها و شاخصه های بسیار مهم در سبک زندگی فاطمی ناظر به مساله حیا و عفت و پاکدامنی است، گفت: وقتی پیامبر اکرم(ص) خطاب به فاطمه زهرا(س) در باب تقسیم وظایف فرمودند که کارهای داخل خانه با شما و کارهای بیرون با علی(ع)، حضرت زهرا(س) بسیار خوشحال شدند و این را بسیار مناسب برای خودشان می دانستند و حال آن که برخی بانوان امروزی، شرطشان در ازدواج و تشکیل خانواده این است که حتماً در بیرون از منزل کار کنند.

وی افزود: البته این که بانوان ما به عنوان مثال در مقام معلمی برای دختران، یا پزشکی در بخش بانوان و نیز ارایه خدمات اجتماعی مختص زنان کار کنند، این مساله نه تنها لازم است بلکه باعث رشد آن ها هم می شود، اما بحث بر سر این است که بدانیم چه شغل هایی باعث حفظ عزت و کرامت زن می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در خاتمه بیان داشت: متاسفانه عده ای در جامعه این تفکر را القا می کنند که زن و مرد در همه چیز از جمله در انواع و اقسام کارها و مشاغل با هم مساوی هستند و حال آن که برخی کارها در جامعه با هویت و فطرت و ویژگی های بانوان همخوانی ندارد و این در حالی است که رسانه ها و به خصوص تلویزیون گاه به این وضع و باور غلط دامن می زنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha