جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمیدرضا مطهری- نشست خبری همایش بین المللی «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز»

حوزه/ مسئول انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم گفت: کسانی که در زمینه تبیین و ترویج سبک زندگی حضرت زهرا(س) می کوشند، قطعاً مورد لطف و عنایت خاصه حضرت ولی عصر(عج) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  ضمن تسلیت ایام شهادت مظلومانه مادر سادات، حضرت زهرا(س) اظهار داشت: نام فاطمه (س)، نشانه ای بی پرده از والاترین و زیباترین گُل هستی است و ما افتخار می کنیم که خود را شیعه و محب سیده زنان دو عالم، حضرت زهرا(س) می دانیم.

وی با بیان این که الگوگیری عملی از سیره و سبک زندگی فاطمی، هم سعادت دنیا و هم عاقبت بخیری در آخرت را برای انسان به همراه دارد، افزود: سبک زندگی اسلامی در واقع به معنای یافتن الگوی مناسب و سعادت بخش در زندگی فردی و اجتماعی است که در این باره بر اساس کلام گهربار ائمه اطهار(ع)، زندگی حضرت زهرا(س) بهترین و کامل ترین الگو برای هر انسانی به خصوص دختران و زنان جامعه است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین گفت: ما باید سبک زندگی اسلامی به ویژه در ارتباط با نهاد خانواده را در قالب های جذاب هنری و رسانه ای همچون سریال، فیلم، پویانمایی و حتی کلیپ و تیزر و همچنین مستندهای جذاب و حرفه ای به مردم و نسل جدید معرفی کنیم.

وی همچنین تأکید کرد: جایگاه والای حضرت زهرا(س) آن جاست که خود ائمه اطهار (ع) به صراحت فرموده اند که ما حجت بر مردمان هستیم و در این بین، مادرمان فاطمه (س) حجت بر ما اهل بیت(ع) است و لذا هر کسی که با ابزار هنر و رسانه و قلم در جهت تبیین و ترویج سبک زندگی حضرت زهرا(س) بکوشد، قطعاً مورد عنایت امام زمان(عج) است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha