جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سید نصیر حسینی

حوزه/امام جمعه یاسوج گفت: چیزی که امروز از آن رنج می‌بریم و مشکل کشور شده، عدم نظارت و مطالبات غیر قانونی است، باید هر دستگاهی در مسیر خود حرکت کند، اما برخی در حوزه کاری خود حرکت نمی‌کنند و نظارت را به خوبی اجرا نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج با تسلیت ایام غم‌بار شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: حضرت فرمودند زاهدترین انسان‌ها کسانی هستند که از حرام می‌گریزند و مرتکب حرام نمی‌شوند و در مقابل وسوسه‌های شیطانی می‌ایستند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: لحظه به لحظه ممکن است از مسیر انسانیت خارج شده و دچار خطا شویم. حضرت فاطمه (س) ترک گناه را تنها راه می‌داند.

امام جمعه یاسوج با بیان این که شخصیت حضرت فاطمه(س) الگویی برای همه انسان‌هاست، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) به همه ما درس زندگی و خدایی شدن آموخته است. حجاب و حیا از درس های آن حضرت به زنان است.

وی ادامه داد: روز به روز حجاب زنان جامعه در معرض خطر است. پوشش‌های نامناسب، این لباس‌های امروزی و چسبناک و بدن نما و موهای بیرون زده در شان زن مسلمان نیست.

حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هَفته یاسوج با بیان مناسبت‌های هفته به ایام سرد سال اشاره کرد که همه باید در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنیم، زیرا گاز با هزینه زیاد در اختیار ما قرار می‌گیرد و بدون رعایت صرفه جویی گاز مصرف می‌کنیم، گاه می‌شود با پوشیدن لباس گرم صرفه جویی کرد. 

وی افزود: در مصرف برق هم باید به گونه اسلامی و به دور از اسراف مصرف کنیم، این از وظایف دینی و ملی ماست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در بحث تقسیم وظایف قوای سه گانه در کشور که مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارند. وظایف هر قوه سنگین است و اگر هر قوه‌ای در مسیر خود قدم بردارد، مشکلات برطرف می‌شود چیزی که امروز از آن رنج می‌بریم و مشکل کشور شده، عدم نظارت و مطالبات غیر قانونی است، باید هر دستگاهی در مسیر خود حرکت کند، اما برخی در حوزه کاری خود حرکت نمی‌کنند و نظارت را به خوبی اجرا نمی‌کنند که مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

حسینی عنوان کرد: اگر نظارت نمایندگان قوی شد و در همه امور مطالبه‌گری و تحقیق و تفحص کنند، اتفاقات بسیار خوبی می‌افتد. مردم هم باید از نمایندگان مجلس مطالبات قانونی داشته باشند، البته باید مطالبات ما از مسئولان در مسیر قانونی و عقلانی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha