چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر این که رگبار تعارض در اندیشه لیبرالیسم غوغا می کند، گفت: غربی ها می گویند آزادی بیان مقدس است، ولی نمی گذارند کسی هولوکاست را نقد کند. می گویند تمام مذاهب در انجام آیین خود آزاد هستند، اما برای حجاب جریمه تعیین می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، با تشکر از کادر درمان، پزشکان و مردم به دلیل همکاری در مبارزه با کرونا، اظهار داشت: از صدا و سیما می خواهیم حتما در بیمارستان ها حضور پیدا کند و به مردم نشان دهد که فروکش کردن کرونا واقعاً صحت دارد، چرا که دشمن با تمام توان تبلیغ می کند که گزارش مسئولین صحت ندارد.

وی با تاکید بر این که دشمن خاطرش جمع باشد که اگر در ۲۲ بهمن اجازه راهپیمایی باشد، باز دشمن انگشت حیرت به دندان خواهد گرفت و بصیرت ملت ما فوق العاده است، ادامه داد: ملت ایران ۵۰ سال در دست دژخیمان اسیر و گرفتار بود و هیج مردمی بعد آزادی از دهان گرگ دوباره خود را گرفتار نخواهد کرد.

امام جمعه اردبیل در ادامه با گلایه از گرانی ارزاق عمومی، خاموشی های اخیر و عدم تدبیر دولتمردان، گفت: مدیریت چند رقم جنس پرمصرف غذایی که سفره قشر متوسط و پایین را تأمین می کند، مسأله سختی نباید باشد. قطع برق هم سوژه تبلیغاتی دشمن علیه کشور ما شد و اینکه از طرف مسؤلین گفته می شود پیش بینی ازدیاد مصرف نکرده بودیم، کاملا مردود است و مسؤلی که چنین حرفی بزند، باید سریعا سِمَت خود را ترک کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به وضعیت آمریکا هم اشاره و اظهار کرد: ظلم عاقبت ندارد و ترامپ فوق العاده به ملت ایران و ملت های دیگر مثل سوریه و یمن ظلم و سردار با عظمتی مثل سلیمانی را شهید کرد و حالا از ترس انتقام، ذلیلانه می گوید کار من نبود کار اسرائیل بود.

وی تاکید کرد: ذلت ترامپ، ظهور قهاریّت و جبّاریّت خداوند است و کسی فکرش را هم نمی کرد که ترامپ با آن قدرت ظاهری به بدترین ذلت مبتلا شود، به حدی که کنگره و حتی هم حزبی هایش نمی خواهند حتی یک روز بیشتر در ریاست جمهوری بماند و درصدد عزل او هستند. این درس بزرگی برای ماست.

خطیب نماز جمعه اردبیل ادامه داد: ترامپ می خواست ایران را ساقط کند و در تهران جشن کریسمس بگیرد، ولی خودش ساقط شد و وزرای خارجه آمریکا هم که آرزویشان شکستن اراده مردم ایران بود، آرزو به دل ماندند.

وی افزود: ماجرای اخیر در آمریکا نشان داد که سیستم دموکراسی آمریکا، قدرت این را ندارد که افراد نخبه در آن به ریاست برسند و در ادوار قبلی ریاست جمهوری آمریکا هم این مطلب کاملا ثابت شده بود و بوش که به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی بدون اجازه شورای امنیت سازمان ملل به عراق حمله و دو میلیون انسان را بیچاره کرد و در آخر با بیان این که اشتباه کردیم و خدا ما را می بخشد همه چیز را به تمسخر گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اضافه کرد: انسان قمارباز، حرام خوار، بی تربیت و سنگدل بیشتر از ترامپ نمی شود و او هیچ وقت معنای اشک یتیم را نمی فهمد و داروهای حیاتی را تحریم کرد و در اثر آن بسیاری از بیماران ما به خاطر محرومیت از داروهای حیاتی و ضروری، جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: در دموکراسی یله و افسار گسیخته، بزرگ تر از ترامپ را بالا نمی آورد و آمریکا که می گوید من در کل دنیا مسئول دموکراسی هستم و هر جا دموکراسی خراب شود من دخالت می کنم، از این به بعد باید حیاء کند و حق صحبت از دموکراسی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این که ترامپ با عدم قبول نتیجه انتخابات آمریکا به دیکتاتوری رسمیت داد، تاکید کرد: کسی که در انتخابات زیر بار قانون نرود، شعار، هدف و مشی او دیکتاتوری است، سخن کنگره هم در لزوم استیضاح و عزل ترامپ این است که به او اعتماد نیست، ممکن است در یک لحظه با یک تصمیم آمریکا را به پرتگاه ببرد و این همان سخن مقام معظم رهبری است که فرمودند «آمریکا مورد اعتماد نیست و کشوری که به خود رحم نکند چگونه به دیگران رحم خواهد کرد؟!».

امام جمعه اردبیل ادامه داد: بایدن گفت «در حمله به کنگره به مقدسات ما و به دموکراسی ما حمله شد» و آن را شدیدا محکوم کرد. ما می گوییم چگونه می شود که مقدسات شما احترام دارد، ولی مقدسات ما احترام ندارد؟ چگونه می شود که مجله شارلی ابدو به رسول خدا اهانت می کند و شما از آن حمایت می کنید و می گویید آزادی بیان بالاتر از حرمت اشخاص است؟ آیا رسول خدا به اندازه دموکراسی گندیده شما حرمت ندارد؟!، رگبار تعارض در اندیشه لیبرالیسم غوغا می کند و آنها به طور مدام از اصول خود استعفا داده و عقب نشینی می کنند و فقط در فکر منافع خودشان هستند.

وی اضافه کرد: غربی ها می گویند آزادی بیان مقدس است، ولی نمی گذارند کسی هولوکاست را نقد کند. می گویند تمام مذاهب در انجام آیین خود آزاد هستند، اما برای حجاب جریمه تعیین می کنند؛ می گویند باید ملت ها حاکمیت ملی داشته باشند، اما تمام حاکمیت های ملی را نقض کرده اند؛ بیان می کنند دیکتاتورها سم مهلک برای دموکراسی و حقوق بشر هستند، اما از بدترین دیکتاتورها مثل بن سلمان مشهور به ابومنشار حمایت جانانه می کنند؛ در ظاهرا به دنبال صلح جهانی هستند، اما از بدترین جنگ افروزها مثل اسرائیل و بن سلمان حمایت می کنند و اینها همه مقدمه افول آنها و تمام تمدن هایی است که با مردم خود و ملت ها و مفاهیم مقدس بشری، اینگونه سلوک بکنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha