جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمال ثریا اردکانی

حوزه/ رئیس اداره امور بین الملل آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به میزبانی از دو میلیون زائر و گردشگر غیر ایرانی به صورت سالانه در قبل از شیوع ویروس کرونا گفت: در دو سال گذشته ۴۰ مورد تشرف به اسلام در حرم مطهر اتفاق افتاده که قابلیت ساخت مستند دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کمال ثریااردکانی در دیدار مدیرکل بین الملل رسانه ملی با قائم مقام تولیت و معاون فرهنگی حرم مطهر که در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر انجام شد، با اشاره به ظرفیت های اداره امور بین الملل حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در زمینه تولیدات رسانه ای و ارتباطات بین المللی گفت: این اداره از ابتدای سال تا کنون ۴۴۰ برنامه رسانه‌ای تولید و در ۲۷ صفحه و سایت آستان مقدس در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده است.

وی افزود: برای نمونه تنها یک برنامه زیارت نیابتی برای اردو زبانان در هفته گذشته بیش از ۱۳۵ هزار بازدید و ۶ هزار کامنت و ۸۳۴ بازنشر در شبکه های اجتماعی داشته که این برنامه هر هفته به زبان های مختلف دیگر نیز برگزار می شود.

رئیس اداره امور بین الملل آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به وجود ظرفیت های همکاری میان امور بین الملل آستان مقدس با اداره‌ کل بین‌الملل صدا و سیما گفت: تهیه مستند از تشرف توریست‌های غیر مسلمان به حرم مطهر، تبلیغ برنامه های بین المللی حرم مطهر از قبیل زیارت نیابتی، تبلیغ برنامه «تاک شو» که به دو زبان تایی و انگلیسی تولید می شود، معرفی ابنیه و خدمات حرم مطهر و تبلیغ تیزر برنامه های شاخص حرم برای علاقه مندان غیر ایرانی می تواند از موارد همکاری بین حرم مطهر و صدا و سیما باشد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از ۴۰ مورد تشرف توریست های خارجی به اسلام را در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها داشته ایم، ادامه داد: می توان از این افراد با عنوان رهیافتگان مستندی تهیه شود و در شبکه های بین المللی صدا و سیما منعکس شود که بازخورد خوبی خواهد داشت.

ثریااردکانی افزود: قبل از کرونا، سالانه بیش از دو میلیون زائر و گردشگر غیر ایرانی در حرم حضور پیدا می کردند که می توان در مورد حال و هوای این افراد در حرم مطهر و تأثیری که این زیارت در زندگی آنها ایجاد کرده است و خاطراتشان از این سفر و زیارت مستند تهیه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha