جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غلامرضا رجب زاده

حوزه / معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) مراغه گفت: درس آموزی استقامت از حضرت زهرا(س) در سیره عملی حضرت امام(ره) و سایر بزرگان دین مشاهده می شود، به طوری که اگر در راه حق و ولایت استقامت نداشتند به پیروزی نایل نمی شدند.

حجت الاسلام غلامرضا رجب زاده، معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) مراغه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، گفت: هر انسانی برای کسب موفقیت نیازمند اراده قوی و استقامت در سختی هاست.  

وی ادامه داد: هدف، هر مقدار الهی و مقدس و والا باشد، متناسب با مرتبه اش نیازمند استقامت و اراده ای در همان رتبه است تا فرد بتواند با گذر از موانع، به هدف خود دست یابد. 

معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) مراغه افزود: از آنجایی که سلوک در مسیر طلبگی، نیازمند جدیّت و استقامت در برابر سختی هاست، لازم است برای نیل به اهداف والا و مقدس، مسیر روشن باشد و این روشنایی از طریق پذیرش الگوهای موفق و قبول سیره آنها امکان پذیر است. این سفارش به پذیرش در کلمات و جملات نورانی معصومین هم وجود دارد.  

وی خاطرنشان کرد: الگو برداری، از ضروریات اخلاقی و فطری انسان است، لذا وجود انسان کامل و والا که بتوان وی را از همه جهات اخلاقی، زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی الگو قرار داد، بسیار حائز اهمیت است.  

حجت الاسلام رجب زاده افزود: یکی از درس های زندگی حضرت زهرا(س)، برای همه انسان ها، درس مقاومت و ایستادگی برای رسیدن به هدف می باشد. حضرت زهرا(س) در همان زندگی کوتاه خود، نشان داد که برای رسیدن به هدف جان دادن هم کم هست. مگر هدف ایشان چه بود که برای رسیدن به آن حتی از جان هم مایه گذاشتند.  

وی ادامه داد: جلوه های استقامت برای رسیدن به هدف در زندگی حضرت زهرا(س) مختلف است. حضرت زهرا(س) در جریان سقیفه و امتناعشان از بیعت با خلیفه، استقامت داشتند و آن استقامت،  هم قولی و هم عملی بود؛ یعنی هم با زبان از بیعت استنکاف کردند و هم در عمل و رفتار تن به ذلت بیعت با خلیفه ندادند. و مقاومت نمودند. 

حجت الاسلام رجب زاده اظهار کرد: طلاب ممکن است در مسیر طلبگی خود، شاهد بی مهری ها، تنگ نظری ها و مخالفت هایی از اطرافیان، خانواده، جامعه و دشمنان باشند؛ سؤال این است که مگر حضرت زهرا(س) در روند نیل به هدف از مبارزه و فعالیت دست کشیدند که ما پیروان حضرتش سست شویم؟ 

وی افزود : طبق نقل تاریخ حضرت زهرا(س)، هیچ گونه سستی در راه درست از خود نشان ندادند؛ شاید گاهی طلاب با ناملایمت هایی مواجه شوند و تحت تایثر قرار گرفته و استقامت خود را از  دست داده و از اهداف بلند خود دور شوند، در حالی که استقامت در راه درست، همواره پیروزی به همراه دارد. 

معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) مراغه ادامه داد: این درس آموزی استقامت از حضرت زهرا(س) در سیره عملی حضرت امام(ره) و سایر بزرگان دین مشاهده می شود، به طوری که اگر در راه حق و ولایت استقامت نداشتند به پیروزی نایل نمی شدند. سیره حضرت زهرا(س) استقامت در راه درست و راه دین است و ایشان الگوی همه عالمیان است و باید با استقامت راه ایشان را ادامه دهیم. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha