جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ کاظم

حوزه/«کَمَک‌ها» روستای محروم در بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد است که محروم از مسجد بوده و نیاز به کمک خیرین و مسئولان دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از استان کهگیلویه و بویراحمد، به عنوان استانی با بافت روستایی و عشایری یاد می شود که نسبتِ جمعت شهر نشین و روستا نیشین این استان با هم برابری می کند، به طوری که  ۵۳ درصد جمعیت شهری و ۴۷ درصد جمعیت روستایی دارد و از این حیث دومین استان روستانشین کشور است که به خودی خود دارای مزایایی است.

یکی از مشکلات استان در حوزه فرهنگی به کمبود زیر ساخت ها برمی گردد که از جمله این کمبود ها تعداد کم مساجد در روستاها و شهر های استان است که برای نمونه کمترین تعداد مساجد موجود در یک مرکز استان مربوط به شهر یاسوج است. این وضعیت در بخش ها، دهستان ها و روستاهای استان نمود بیشتری دارد. از جمله این روستاها در بخش لوداب و مناطق محرمی همچون «روستای کَمَک ها» است.

 حجت الاسلام کاظم خدیر، روحانی مستقر در روستای کَمَک ها می‌گوید: این روستا فاقد هرگونه مکان فرهنگی و مذهبی است و به همین خاطر به عنوان یک روحانی  و یک طلبه کوچک و باتوجه به رسالتی که داشتم تصمیم گرفتم با کمک اهالی روستا  اقدام به ساخت مسجد کنیم تا پایگاه فرهنگی برای تربیت جوانان و نوجوانان باشد.

وی، مساجد را مکان مذهبی و محل اتحاد و تصمیم‌گیری برای عموم مسائل فرهنگی، مذهبی و سیاسی برای مناطق مختلف به ویژه در روستاها دانست و گفت: از اهالی روستای کَمَک ها و خیرین مسجد ساز تشکر و قدردانی می‌کنم.

حجت الاسلام خدیر با ابراز تاسف از عدم وجود مسجد و روحانی در بسیاری از روستاها و مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: امروز نیازمند نهضت مسجدسازی از سوی مردم و خیرین در کشور هستیم.

این روحانی با بیان اینکه یکی از کارهای خیری که در اذهان عموم و خود انسان ماندگار می‌شود و به انسان خیر و برکت می‌دهد، کمک به ساخت مکان های فرهنگی و مذهبی است، افزود: از مسئولان درخواست داریم تا هر چه زودتر زمینه استفاده اهالی روستای «کَمَک ها» از مسجد را محقق سازند.

وی اظهار کرد: مسجد صاحب الزمان (عج) روستای کَمَک‌ها با مساحت ۷۵۰ متر مربع و زیربنای ۳۱۵ متر با پیش بینی خانه عالم تنها مسجد روستای کَمَک‌ها بخش لوداب می باشد که در حال ساخت است. درخواست ما از مسئولین این است که برای اتمام مسجد پای کار بیایند.

حجت الاسلام خدیر افزود: تاکنون نزدیک به ۲۳۰ میلیون تومان هزینه شده که با توجه به دور بودن روستا از مرکز شهر و صعب العبور بودن نیاز به همکاری و مساعدت خیرین و مسئولان داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیخ IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    خسته نباشید خدمت حاج آقا خدیر