سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ تجمع بانوان فاطمی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی فرد، در مراسم تجمع دختران حاج قاسم، حضرت زهرا(س) را در راس شهدای مدافع حرم دانست و بر نقش محوری بانوان در اجتماع تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، حجت الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در تجمع دختران حاج قاسم که عصر امروز در مصلای مهدیه اهواز برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زهرا در راس شهدای مدافع حرم است، در سه مقطع حساس و بسیار سخت تاریخی، علم و پرچم دین به دست سه بانوی بزرگوار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در عصر غربت اسلام که هیچ مردی نمی‌توانست علم را بردارد، در زمانی که حکومت به امیرالمومنین(ع) رسید، آغاز حکومت ایشان دوران بسیار حساسی بود و تنها کسی که توانست علم را بردارد حضرت زهرا(س) بود.

امام جمعه اهواز، بیان کرد: بعد از شهادت امام حسین(ع) که دشمن با خیال باطل خود فکر می‌کرد کار را تمام کرده است، این حضرت زینب(س) بود که عَلم را برداشت.

وی در ادامه بیان کرد: در زمان امام کاظم(ع)، در اوقاتی که ایشان در زندان بودند، این وجود مبارک حضرت معصومه(س) بود که پاسخ سوالات و شبهات را می‌داد.

امام جمعه اهواز به نقش محوری زنان در تربیت اجتماع اشاره کرد و اظهار داشت: امروز، انقلاب اسلامی در قله ایستاده است و رسالت بانوان در این عصر بسیار ویژه است. اثر تربیتی که مادران بر فرزندان می‌گذارند بیش از هر شخص یا گروه دیگر است و این نشانگر جایگاه مهم بانوان در اجتماع است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha