سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ایام فاطمیه

حوزه/ مبلّغ فعال مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش دانیال گفت: اقتدار حضرت زهرا(س) در اجتماع، بانوان را از پستو نشینی و بی‌خبری از اوضاع اجتماعی، سیاسی بیرون کشید و به آنان ارج و مقام و هویت داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، سرکار خانم دلفی پور، مبلغ فعال مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش دانیال، مراسم شهادت هیئت مجمع الذاکرین که به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهارداشت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مسجد با حفظ ارزش وجودی یک زن و اقتدار اجتماعی که آن زمان از خود نشان داد، بر تفکر غلط عدم حضور بانوان در اجتماع و درک سیاسی، خط بطلان کشید.

وی در ادامه گفت: دفاع از ولایت تا پای جان حضرت زهرا(سلام الله علیها) درس بزرگی به امت اسلامی بود که اتحاد در زیر سایه انتخاب شایسته معین از جانب خداوند است و او برگزیده به‌حق می‌بایست حاکم بر امت باشد. تبلور این نظریه الهی در انقلاب اسلامی ظهور و بروز کرد و مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) توانستن ارزش‌های اسلامی فراموش‌شده را احیا کرده و بانوان نقش بسیار عظیمی در این امر داشتند.

وی افزود: بانوان ایران اسلامی با تأسی از حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مقاطع حساس جنگ، با تقویت باورها، صبر و استقامت، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع از حریم ولایت، توانستن دوشادوش مردان در پشت جبهه، سختی‌ها و کمبودهای وارده بر صحنه رزم را جبران کنند. چه شهیدان بسیاری ازجمله باکری، همت، صیاد شیرازی و..... از دامن تربیت‌شدگان زنان با سبک زندگی فاطمی به عمل آمدند و چه زیبا ارزش‌های اخلاقی و تربیتی فاطمی را به جامعه انتقال دادند.

دلفی پور در پایان گفت: هر بعدی از ابعاد وجودی حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانشگاه معرفتی است. در ابعاد مختلف خانواده، همسرداری، تربیت فرزند، امور اجتماعی و ولایتمداری به‌عنوان یک الگوی مناسب مطرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha