جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس، جامعه امروز را تشنه معارف فاطمی دانست و گفت: امروز جامعه ما مخصوصاً زنان و حتی مردان باید وجود حضرت صدیقه(س) را به‌عنوان الگوی تمام‌عیار انسانیت و عبودیت سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی، شامگاه شنبه در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)، به عظمت جایگاه حضرت صدیقه طاهره(س) اشاره و اظهار کرد: در عظمت جایگاه حضرت زهرا(س) همین بس که در حدیث شریف کسا خداوند برای معرفی اهل‌بیت(ع)، حضرت زهرا سلام الله علیها را محور قرار می دهد.

وی در ادامه با تصریح به اینکه اشرف مخلوقات و فخر جمیع کائنات حضرت محمد(ص) است، اضافه کرد: خداوند متعال طبق این حدیث شریف می‌خواهد وجود حضرت زهرا(س) را به ملائک معرفی کند، لذا هنگامی می‌خواهد پیامبر(ص)، حضرت علی، حسن و حسین(ع) را معرفی کند آنها را با فاطمه(س) معرفی می‌کند.

عضو جامعه روحانیت شیراز بابیان اینکه خدای متعال با حضرت صدیقه(س) حجت را بر همه خلائق، انسان‌ها و زنان عالم تمام کرده است، عنوان کرد: به حسب نقل، هنگامی که حضرت در محراب به عبادت می‌ایستاد نوری از محل عبادت حضرت به آسمان‌ها بلند می‌شد، که ملائکه خدا در عرش این نور را می دیدند و دسته‌ دسته می‌آمدند و به حضرت(س) سلام می‌کردند، و خطاب می‌کردند یا فاطمه(س) خدا تو را برگزید و تو را بر همه زنان عالم برتری داد، این عظمت حضرت را می‌رساند.

وی، جامعه امروز را تشنه معارف فاطمی دانست و خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما مخصوصاً زنان و حتی مردان باید وجود حضرت صدیقه(س) را به‌عنوان الگوی تمام‌عیار انسانیت و عبودیت سرلوحه کار خود قرار دهند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس در روایت دیگری در خصوص وجه‌تسمیه اینکه چرا به حضرت صدیقه(س)، زهرا گفته می‌شود؟ بیان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید چون خداوند فاطمه(س) را از نور عظمت خود آفرید، ازاین‌رو هنگامی نور حضرت زهرا(س) تجلی پیدا می‌کرد همه آسمان‌ها و زمین با آن نور روشن می‌شد، و چشم ملائکه از نور حضرت صدیقه پر می‌شود، ملائکه وقتی عظمت نور حضرت زهرا(س) را می‌بینند همه به سجده می‌افتند، و خطاب به خدا می‌گویند این نور چیست که چشم‌های ما را خیره کرد، خدای متعال به ملائکه وحی کرد این نوری از نورمن است، من این نور را در آسمان‌ها سکونت دادم، و از عظمت خودم خلق کردم، از این نور هم امامانی خارج می‌کنم که به امر من قیام می‌کنند و مردم را به‌حق من هدایت می‌کنند.

وی به فعالیت‌های دشمنان در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع مشاهده می‌کنیم که در فضای مجازی دشمنان درصدد جدایی فرزندان ما از اهل‌بیت(ع) هستند، در واقع می‌خواهند با قبیله‌ای کردن و منطقه‌ای کردن اهل‌بیت(ع) بین ما و آن وجودهای مقدس فاصله بیندازند، اما ائمه(ع) فرا نژادی هستند و  به همه جهانیان تعلق دارند و همه آفرینش به برکت آنان خلق‌شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha