جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت حضرت زهرا

حوزه/ حضرت زهرا (س) در قضیه فدک به دنبال احقاق حقوق امیرالمؤمنین (ع) بود و در عرصه جهاد سیاسی و فرهنگی نیز پیشتاز بود و ضمن روشنگری به شبهات زنان مدینه هم پاسخ می داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو، شامگاه شنبه در مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، به بُعد عبادی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: در وصف عبادت های فاطمه (س) چنین آمده است که ایشان به حدی برای عبادت می ایستاد که پاهایش ورم می کرد.

وی با بیان این که خداوند با عبادت فاطمه (س ) به ملائک مباهات می کند، افزود: از القاب حضرت زهرا (س) فاطمه، صدیقه، طاهره، زکیه، بتول، ساجده، راضیه، مرضیه، محدثه و ... است که هر کدام دارای معانی بسیار والایی هستند و نشان از عظمت مادر ائمه معصومین علیهم السلام می باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه به حجب و حیای حضرت زهرا (س) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چنان حجب و عفاف و رضایت خداوند را سرلوحه خویش قرار داده بود که از همه نامحرمان حتی از مردان نابینا نیز خود را می پوشاند و می فرمود؛ برای زنان بهتر است که مردان نامحرم را نبینند و مردان نامحرم نیز آنها را نبینند.

وی، ساده زیستی را از شاخصه های زندگی حضرت زهرا (س)دانست و گفت: حضرت انسان وارسته از دنیا و بسیار ساده زیست بودند و تعلق خاطری به اموال دنیایی نداشتند و مهریه، جهیزیه و مراسم عروسی ساده همه حاکی از ساده زیستی حضرت و دوری از زرق و برق دنیایی است، به طوری که حتی در شب عروسی لباس عروسی خود را وقف فقرا کرد .

محمدلو، طلب فدک توسط حضرت زهرا (س) را جنبه سیاسی و در دفاع از جایگاه ولایت دانست و اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در قضیه فدک به دنبال احقاق حقوق امیرالمؤمنین (ع) بود و در عرصه جهاد سیاسی و فرهنگی نیز پیشتاز بود و ضمن روشنگری به شبهات زنان مدینه هم پاسخ می داد.

وی تاکید کرد: فعالیت های سیاسی و اجتماعی موجب نشد حضرت زهرا (س) از مهم ترین نقش خود که مادری و همسری است بازبماند و به قدری در این وظیفه نقش آفرینی کرد که به ام ابیها مشهور شد. امام علی (ع) در مورد ایشان فرمود که فاطمه (س) هیچگاه مرا خشمگین نکرد و در چنین منزلی پیام آوران و حماسه سازان عاشورا متولد و تربیت شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha