پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که «مکتب فاطمی» خیر کثیر برای همه جهانیان است، گفت: برکت وجود بسیاری از بزرگان انقلاب به واسطه حضرت زهرا(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در  مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه التفاتیه قزوین برگزار شد، گفت: وقتی زندگی بزرگان انقلاب و اسلام را می‌بینیم به خوبی متوجه معنای «کوثر» و خیر کثیری که خدای متعال به واسطه حضرت فاطمه(س) به ما عنایت کرده، می‌شویم؛ خیری که همراه برکت و رحمت و عظمت برای ماست.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال همه دنیا و عالم هستی را یک کالای ناچیز می‌داند، اما زمانی که درباره اخلاق پیامبر اسلام صحبت می‌ کند، می‌ فرماید خلق عظیم. یعنی اخلاق پیامبر یک موضوع بزرگ و قابل توجه است.

امام‌ جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند «حکمت» را خیر کثیر معرفی کرده است، افزود: خدای متعال حکمت را خیر کثیر معرفی کرده یعنی این حکمت، دارای عظمت بسیاری است وهمچنین خدای متعال حضرت زهرا(س) را به پیامبر اکرم(ص) عنایت می‌کند و این بانوی عزیز را کوثر می‌نامد ...

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: وی با بیان اینکه «کوثر» به معنای خیر کثیر است، ادامه داد: در تفاسیر مختلف در معنای این لقب حضرت زهرا (س) مصداق‌های زیادی عنوان شده، اما عظمت و جاذبه و گستره کلمه «کوثر» بیش از آن است که بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با طرح این سؤال که برترین عمل صالح ما چیست؟  بیان کرد: عمل صالح، عملی است که ریا در آن وجود ندارد و خالص و به دور از آفت‌های غیرخدایی است و نزد خدای متعال رد نمی‌شود. بسیاری از بزرگان بوده اند که گفتند کارهای بزرگی داشتند اما پس از مرگ هیچ کدام به کارمان نیامد، اما محبت سیدالشهدا نجات بخش ما شد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: سردار سلیمانی جزو شخصیت‌هایی است که اعمال صالح برجسته زیادی دارد، همانگونه که اطرافیانش و همرزمانش می‌گویند در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، نقش ارزنده ای داشت، عراق را از دست امریکایی‌ها نجات داد و زمینه خروج آنها را از عراق فراهم کرد.

وی  ادامه داد: یکی دیگر از اعمال صالح سردار سلیمانی این بود که سوریه را از کشتار جمعی و وحشت و ناامنی تبدیل به امنیت کرد و غائله داعش را ریشه کن کرد، فلسطین را اقتدار بخشید و حزب الله لبنان را تبدیل به قدرت منطقه کرد، غزه و یمن را نجات داد و به افغانستان آبرو داد.

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه چه عواملی زمینه ساز تربیت فردی مثل سردار سلیمانی شد، اذعان کرد: شهید سلیمانی با وجود اعمال صالح چشمگیر و حیرت انگیز دارای یک مربی و امام و رهبر و الگو همچون رهبر معظم انقلاب بود و سردار سلیمانی یک عمل صالح تربیت یافته در دستگاه رهبری است.

وی با بیان اینکه یکی از اعمال صالح امام راحل سرنگونی حکومت طاغوت و جایگزینی حکومت اسلامی بود، یادآور شد: امام راحل زیرساخت ایجاد مقاومت اسلامی را راه اندازی کرد و همه جهانیان را متوجه اسلام کرد؛ این شخصیت با این عظمت و بزرگی شاگرد مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) و امیرمومنان (ع) و اهل بیت(ع) بود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: در تفسیر سوره قدر در یکی از تفاسیر کهن و نزدیک به زمان اهل بیت(ع) می‌خوانیم که امام صادق(ع) در معنای سوره قدر می‌فرمایند، «لیله» به معنای فاطمه(س) است و همانگونه که در شب قدر قرآن نازل شد از وجود این بانوی بزرگ ۱۱ قرآن ناطق پا به عرصه وجود گذاشتند و در این عالم بر ما تابیدند، این معنای خیر کثیر است.

وی با بیان اینکه خیر کثیر با برکت هم معنا و پیوند دارد، تاکید کرد: در آیه سوم سوره دخان خداوند می‌فرماید، ما قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم، شب مبارکی که در سوره قدر معنا شده و این شب قدر از هزار ماه برتر است، همچنین قرآن یک کتاب مبارکی است که دارای برکت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: کوثر بودن و حکمیه عالم هستی شدن و خیر و برکت یعنی، خیر عظیم برای تمام عالم هستی که برازنده حضرت زهرا (س) است.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha