جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سالگرد آیت الله العظمی فاضل لنکرانی همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

حوزه/ چهاردهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این مراسم که با حضور جمع زیادی از علما، فضلا، طلاب و عموم عاشقان حضرت زهرا(س) و مرجعیت و با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی در بیت مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) در قم برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در سخنانی به تبیین اندوه و غصه امیرالمومنین(ع) در سوگ فاطمه زهرا(س) پرداخت.

وی گفت: در کلام امیر المومنین(ع) آمده است که "فلقد استرجعت الودیعة و أخذت الرهینة" در معنای ودیعه و رهینه احتمالات زیادی داده شده است که مرحوم علامه مجلسی (ره) آنها را گردآوری کرده است؛ احتمال اول اینکه مراد از ودیعه روح مطهر حضرت زهرا(س) باشد و احتمال بعدی اینکه هم جسم و هم روح مطهر حضرت زهرا(س) مراد باشد و یک احتمال دیگر اینکه اصلا عبارت "ودیعه" در مورد پیامبر گرامی اسلام(ص) باشد و "رهینه" مراد فاطمه زهرا(س) باشد و علامه مجلسی (ره) بعد از نقل همه این احتمالات می گوید احتمال اول صحیح تر به نظر می آید.

سخنران این مراسم با اشاره به اوج غصه و اندوه حضرت علی(ع) در فراق حضرت زهرا(س) خاطرنشان ساخت: با اینکه آسمان و زمین زیبا هستند اما آنقدر امیرالمومنین(ع) در اوج اندوه و حزن بودند که فرمودند یا رسول الله چقدر آسمان و زمین قبیح و زشت هستند که بنا بر تفسیر علما، منظور اوج و منتهای حزن و اندوه حضرت می باشد؛ چراکه وقتی انسان عزیزی را از دست می دهد دیگر هیچ چیز برای او لذت بخش نیست حتی جان خودش نیز دیگر برایش ارزشی ندارد، لذا نقل شده است که بعد از شهادت حضرت زهرا(س) دیگر هیچ کس امیرالمومنین(ع) را شادمان ندید.

 حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به چهاردهمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) خاطرنشان ساخت: باید درود بفرستیم به روان پاک حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(رضوان الله تعالی علیه) که حقا احیاگر فاطمیه بودند و وصیت کردند که فاطمیه باید با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

خاطرنشان می شود: در این مراسم تنی چند از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به بیان مراثی و نوحه خوانی در مدح حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha