جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نخستین شهردار مسلمان در ارواین، کالیفرنیا منتخب شد

حوزه/ برای نخستین بار یک زن مسلمان، رنگین پوست و یک فعال سیاسی، در شهر ارواین واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا به روی صندلی شهرداری نشست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، فرح خان در ماه نوامبر به عنوان نخستین مسلمان و زن رنگین‌پوست به مقام شهرداری شهر ارواین، در شهر در جنوب و حومه ابرشهر لس آنجلس در کالیفرنیا منتخب شد.

وی پیش از این فعالیت‌های سیاسی متنوعی داشته است، او در سال ۲۰۱۶ پس از شکست در انتخابات شهرداری، کرسی شورای شهر را در سال ۲۰۱۸ بدست آورد تا به عنوان اولین زن رنگین پوست و اولین مسلمان در ایروین شناخته شود که یک پست دولتی به دست می‌آورد.

دوره ریاست وی در یک زمان متلاطم آغاز شد، زیرا منع رفت و آمد با دستور دولت و تعطیلی مشاغل مهم محلی بسیاری از افراد را از کار بیکار کرده بود. برای وی ، انتشار اطلاعیههای خدمات عمومی  برای آگاهی دادن به مردم در مورد اهمیت واکسیناسیون در اولویت است.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: این فقط مربوط به خود شخص نیست ، بلکه مربوط به دیگران است.

او همچنین امیدوار است که بتواند حمایت از ساکنان محلی‌ آسیب‌پذیر را شروع کند ، عملی که از سنین جوانی به او آموخته شده است.

وی با یادآوری روزه گرفتن در ماه رمضان در سن جوانی گفت:  اگر نتوانستیم روز خاصی را روزه بگیریم والدین ما می‌گفتند: خوب پس شما باید در عوض برای شخصی که یک روز به آن غذا نیاز دارد غذا تهیه کنید.

وی افزود:  شهر برای تغییر و ورود رهبران متنوع جمعیتی آمادگی داشت.

لازم به ذکر است مسلمانان آمریکایی در انتخابات سال گذشته با ثبت رکورد تعداد نفرات در رقابت و تعداد رکوردی که برای اولین بار کرسی‌ها را به دست آوردند ، تاریخ ساز شدند. به طوری از صد و ده نامزد، پنجاه و هفت نفرشان در انتخابات ۳ نوامبر پیروزی به دست آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha