جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نظری منفرد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: امروز یکی از مصیبت‌های اصلی بشر افسردگی است که روانشناسان دلایل مختلفی برای این مقوله بیان نموده‌اند که اصلی‌ترین دلیل افسردگی، کمرنگ شدن رابطه انسان با خداوند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری منفرد طی سخنرانی در شام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و شبکه‌های قرآن و نور پخش شد، اظهار داشت: انبیای الهی  معلمان بشریت هستند و نقش آن‌ها نقش هدایت‌گری است  تا بشر به خطا و انحراف نرود؛ به همین خاطر اگر انسان الگویی نداشته باشد به بیراهه می‌رود.

وی افزود: انبیاء الهی راه سعادت و خوشبختی را نشان انسان می‌دهند  و راه خوشبختی این است که انسان اعتقاد درستی داشته باشد چون اعتقادات اصول و پایه هستند و همچنین اخلاق درست و اعمال شایسته‌ای داشته باشد که این سه چیز سعادت انسان را رقم می‌زند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید تمامی انسان‌ها در خسران هستند مگر کسانی که اعتقاد و عمل درست را دارا باشند و نسبت به اخلاق اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد تأکید کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها به مقامی می‌رسد که رسول خدا در وصف این بانو می‌فرماید فاطمه مایه سُرور دل من است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: امروز معمولاً می‌گویند سبک زندگی باید چگونه باشد که دو گونه است، سبک زندگی منهای خدا و دیگری سبک زندگی باخدا و باید ببینیم کدام بهتر است.

وی در ادامه افزود: سبک زندگی منهای خدا برای انسانی بریده‌شده از مبدأ و معاد است و هیچ هدفی ندارد و نخواهد داشت و همانند حیوانات زندگی می‌کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امتیاز انسان از سایر موجودات، عقل است که انسان می‌تواند به‌واسطه عقل، عبادت خدا را کند و جنات را کسب نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد اظهار داشت: سبک زندگی اگر غیر اسلامی باشد انسان دچار  افسردگی می‌شود چون به هیچ‌چیزی اعتقاد ندارند؛ اما انسان مسلمان و  معتقد و خداباور و کسی که معاد و نبوت را باور دارد، می‌داند دنیا آخر خط انسان نیست و دنیای دیگری در انتظار انسان است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: انسان‌های معتقد در عالم آخرت جاودان هستند و انسان دارای حیات اخروی است و اساس زندگی حقیقی در دنیای آخرت است و دنیای کنونی یک گذرگاه کوتاه است که با یک‌چشم به هم زدن تمام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها  یک زندگی کاملاً الهی است، هم در محیط فردی و شخصی که عبادت‌کننده به‌تمام‌معنا است.

نظری منفرد یادآور شد: ادعیه وارده از حضرت زهرا سلام‌الله علیها فراوان است که برخی از این ادعیه تعقیبات نماز این بانوی بزرگوار است که بعد از اتمام نماز سر سجاده با خداوند سخن گفته است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: انسان باید تکیه‌گاهش همواره خداوند باشد و پیوند حقیقی با خداوند برقرار نماید؛ چراکه این پیوند حقیقی مایه آرامش انسان و تضمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان است.

وی اظهار داشت: امروز یکی از مصیبت‌های اصلی بشر افسردگی است که روانشناسان دلایل مختلفی برای این مقوله بیان نموده‌اند که اصلی‌ترین دلیل افسردگی، کمرنگ شدن رابطه انسان با خداوند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد در ادامه گفت: اصلاح اعتقادات مهم‌ترین وظیفه اصلی انسان است و متأسفانه عده‌ای از جوانان به این مقوله اهتمام ندارند و فراغتی برای خود باقی نگذاشته‌ و خود را مشغول فضای مجازی نموده‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان خاطرنشان کرد: باید سبک زندگی،  همسرداری، تربیت فرزند، بندگی، انفاق در راه خدا و انس با قرآن را از حضرت زهرا سلام‌الله علیها یاد بگیریم تا به آرامش واقعی و حقیقی برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha