شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مجید جعفرپور قمی، مؤلف آثار امامت  و شیعه شناسی

مؤلف آثار امامت و شیعه‌شناسی انتخاب شخصیت حاج قاسم به عنوان الگو برای اقشار مختلف را به خاطر ابعاد مختلف شخصیت ایشان و موفقیت در زمینه‌های مختلف حائز اهمیت دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام مجید جعفرپور قمی،  در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اردکان گفت: شهید سردار سلیمانی تربیت شده مکتبی است که انسانهای یک بعدی را کامل نمی‌داند.

وی، نبوغ نظامی، روحیه سلحشوری، قدرت تدبیر و منطق استوار، استقامت فکری و عملی، روحیه شهادت‌طلبی، ارادت و تمسک به اهل بیت (علیهم السلام)، ولایت‌مداری، تعبد و معنویت، جهان‌نگری، فرامرزی بودن را از ویژگی‌های حاج قاسم دانست و افزود: شهید سلیمانی علاوه بر اینکه هدایت مقاطع مختلف عملیاتی در جنگ‌ها را از طریق استقرار در قرارگاه‌ها به عهده داشت در نهایت شجاعت و بی‌باکی در خطوط مقدم نیز حاضر بود و از هر گونه ترس در مواجهه با دشمن در معرکه‌ها و میادین نبرد بری بود.

جعفرپور قمی، شهید سلیمانی  را مصداق آیه «سیماهم فی وجوههم من اثر السجود» دانست و گفت: مجاهدت برای گمنامی و اخلاص از مهم‌ترین ویژگی‌هایش سردار سلیمانی بود و  اخلاص او را ستودنی است؛  شهید سلیمانی به شدت از ریا و خودنمایی پرهیز می‌کرد و هیچ‌گاه به دنبال مطرح کردن خود نبود.

وی، سادگی و سخت‌کوشی، نظم و انضباط، بیان تأثیرگذار، داشتن روحیه انقلابی، اعتدال، سنجیدگی و تدبیر در امور، مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم دانست و تأکید کرد: او همواره تلاش می‌کرد باورهای الهی خود را تعمیق بخشیده و در این مسیر دچار تزلزل نشد.

این مولف حوزوی در پایان تأکید کرد: با بررسی شاکله شخصیتی شهید سلیمانی تضاد، شک و تردید نمی‌بینیم و اقشار مختلف جامعه باید از او به عنوان الگویی زنده درس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha