سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ر

حوزه/ رئیس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت پژوهش در کشور، گفت: انجمن مطالعات اجتماعی ظرفیت بالایی در زمینه پژوهش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام محمدرضا ضمیری در دیدار سید محمدحسین چاوشیان رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با اشاره به فعالیت‌های انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم در طی یک سال اخیر اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۳۰ هیئت‌علمی از دانشگاه‌های مختلف کشور در این انجمن علمی فعال بوده و در انجمن حضور دارند.

وی ادامه داد: در ادامه نیز برگزاری کرسی‌ها و نشست‌های علمی را بر اساس اهداف این انجمن خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام ضمیری وجود حلقه‌های علمی در انجمن اجتماعی را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: حلقه خانواده، حلقه قران و مسائل اجتماعی از جمله حلقه‌هایی است که با هدایت اساتید مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این ظرفیت بالای پژوهشی انجمن است که از نقاط مثبت و فرصت‌های این انجمن می‌باشد.

حجت‌الاسلام ضمیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود فعالیت‌های خاتم را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: برگزاری نشست‌های علمی از نقاط قوت این مؤسسه است که می‌تواند اثرات خوبی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: ورود خاتم به فضای رسانه نیز بسیار مفید و موفقیت‌آمیز خواهد بود که نشان‌دهنده نگاه عمیق این مؤسسه به موضوعات است.

حجت‌الاسلام ضمیری به امضای تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه خاتم نیز اشاره کرد و بیان داشت: قطعاً همکاری دوجانبه با مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم ثمرات زیادی را به همراه خواهد داشت.

ارتقای دانش خانواده و زنان را مهم‌ترین هدف همکاری است

سید محمدحسین چاوشیان نیز در این دیدار ارتقای دانش خانواده و زنان را مهم‌ترین هدف همکاری خواند و گفت: آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها در خصوص آسیب‌ها، معضلات اجتماعی و ارتقای فرهنگ دینی خانواده‌ها از اهداف این همکاری به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: مؤسسه خاتم در نظر دارد در برگزاری نشست‌های مشترک علمی تخصصی خانواده، اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مشترک یکدیگر بر بسترهای اطلاع‌رسانی تحت اشراف خود با انجمن علمی مطالعات حوزه همکاری داشته باشد.
مدیر مؤسسه «خاتم» از دیگر مفاد تفاهم‌نامه که به امضا رسید به برگزاری کنفرانس‌ها و وبینارهای حوزه خانواده و زنان اشاره کرد و ابراز داشت: امید است با ایجاد کارگروه مشترک در حوزه آسیب‌شناسی معضلات خانواده بتوان ضمن ارتباط و همکاری تنگاتنگ با انجمن، قدم‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

 گفتنی است حجت‌الاسلام ضمیری در ادامه این دیدار از رئیس مؤسسه خاتم برای برگزاری کرسی علمی و ترویجی دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha