جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون های مجمع نمایندگان طلاب با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری گفت: بسیاری از نخبگان با جامعه مدرسین در ارتباطند و از اینکه مورد حمایت جدی قرار نمی‌گیرند گله‌مندند، لذا انتظار می‌رود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت جدی و بیشتری از نخبگان کشور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری کشور در قم، با بیان این‌که بحث علم و فناوری نشانه اقتدار کشور است گفت: یکی از راه‌های امتیازدهی هر کشور علم است؛ اگر در دنیا صحبت از ایران است به دلیل جنگ‌افزار نیست، بلکه آنچه ایران را در دنیا به قله رسانده و مطرح کرده است، علم و تکیه بر قدرت علمی جوانان کشور بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: یکی از امتیازاتی که شما دارید و برای آن تلاش می‌کنید، پیشرفت، اقتدار و مطرح کردن کشور در سطح بین الملل بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا دانش بیشتر، سبب اقتدار روزافزون می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مهمترین دغدغه‌های جامعه مدرسین ابراز داشت: از مهمترین این دغدغه‌ها این حمایت از نخبگان کشور است؛ بسیاری از این نخبگان با جامعه مدرسین در ارتباطند و از اینکه مورد حمایت جدی قرار نمی‌گیرند گله‌مندند لذا انتظار می‌رود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت جدی و بیشتری از نخبگان کشور داشته باشد.

امام جمعه قم افزود: گاهی اوقات جوانان روستایی دارای ذوق و استعدادهای خوبی هستند و خیلی از جوانان که به عرصه‌های بالا رسیده‌اند شهرنشین نبودند که این امر نشان می دهد جوانان روستایی توانایی خوبی دارند، ولی باید مورد حمایت و توجه قرار گیرند تا زمینه رشد آنها فراهم شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که تأکید رهبر معظم انقلاب بر روی توانایی داخلی کشور است، ادامه داد: در ۸ سال دفاع مقدس همه دیدند که کشور با وجود همه تحریمها به چه اقتداری رسید و همین مسئله سبب احترام به ایران و ایرانی شد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به تلاش همه‌جانبه دشمن برای وضع تحریم‌های ظالمانه اظهار داشت: همین محدودیت‌ها موجب شد تا روی پای خود بایستیم و جمهوری اسلامی علیرغم تحریم‌ها به استقلال و خودکفایی در بسیاری از عرصه‌ها رسیده است.

امام جمعه قم بر شناسایی استعدادها در کشور تاکید و ابراز داشت:‌ استعداد، هنگامی که شناسایی نشود، از بین می رود و این مقوله در میان نوجوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از بیانات خود از انحصار در صنعت خودروسازی انتقاد کرد و اظهار داشت: چرا باید صرفا عده خاصی در صنعت خودرو حضور داشته باشند؟ چرا دیگران نباید وارد شوند؟ کشوری که این همه لطف و توانایی به او داده شده، نباید در بعضی عرصه ها دچار کاستی شود و باید این گره برای همیشه باز شود.

رئیس جامعه مدرسین همچنین اظهار داشت: امروز باید تغییراتی در سیستم آموزش و پرورش ایجاد کرد تا از میزنشینی به مهارت‌افزایی ارتقا و تحول پیدا کنیم و در این راستا باید با بومی‌سازی تجربیات سایر کشورها  نهایت بهره برداری را کنیم تا شاهد اتفاقات خوبی درعرصه آموزش و پرورش باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha