جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست رسانه ای مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: امروز در تهاجم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، اگر فرهنگ شهادت که فرهنگ شجاعت به همراه بصیرت و ولایتمداری ترویج شود، قطعا دشمن نمی تواند به اهداف خود برسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در خصوص میزبانی استان فارس از شهدای گمنام اظهار کرد: امام(ره) فرمودند شهدا شمع محفل بشریت اند و قرآن کریم نیز می فرماید که هرجا که شهیدان راه حق، حضور پیدا کردند عطر معنویت و توحید فضا را عطرآگین کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هرجا که نام و یاد شهدا طنین‌انداز شد، آنجا مسیر هدایت و سعادت نیز روشن شد، اضافه کرد: خداوند را شکر می کنیم که شهر شیراز میزبان ۱۵ شهید دوران دفاع مقدس شد که بسیاری از این ها شهدای گمنام بودند.

عضو شورای حوزه علمیه فارس با تصریح اینکه نباید شهیدان رو مرده به پنداریم، عنوان کرد: خدای متعال فرمود شهیدان زنده اند و به تعبیر سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی شهدا هستند که مانده اند و زمان ما را با خود بردند.

وی با اشاره به جمله دیگری از شهید آوینی پیرامون شهدا خاطرنشان کرد: شهید آوینی می فرماید پندار ما این است که شهیدان رفته اند و ما مانده ایم ،در حالی که حقیقت آن است که شهیدان مانده اند و زمانه ما را با خود برده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس افزود: عطر و یاد شهدا به این دلیل فضای جامعه را عطرآگین می کند که اینها با نگاه به رسالت الهی، جان خود را به معرض خطر انداختند و وقف کرده اند، تا مسیر اسلام و انقلاب آبیاری شود.

وی با بیان اینکه شهدا در راه لبیک به ندای امام خود، رفته اند و جان خود را تقدیم کردند، به همین دلیل یاد و نام آنان، ارزش است، اذعان کرد: امیدواریم که همه آحاد جامعه، با الهام گرفتن از شهدا مسیر آنان را بپیمایند، شهدا دیروز رفته اند و رسالت خود را که دفاع از مکتب و دفاع از ولایت بود انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی در پایان گفت: شهدا با الهام گرفتن از حضرت زهرا(س) که شهید راه ولایت است، رفتند تا دفاع از ولایت را در مرحله عمل ایفا کنند، همین امر موجب شد تا تاریخ ساز شوند، امروز نیز در تهاجم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی که علیه کشور و مردم ما صورت می گیرد، اگر فرهنگ شهادت که فرهنگ شجاعت به همراه بصیرت و ولایتمداری است بین مردم وجود داشته باشد قطعا دشمن نمی تواند به اهداف خود برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha