شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سورنا ستاری

حوزه/ در حوزه هم جوانان فوق العاده ای برای تأثیرگذاری هستند. باید از این جوانان حمایت و برای ایده آنها سرمایه گذاری کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان مرکز فناوری و رشد (حجره نوآوری) و رونمایی از فاز ٢ پلتفرم پخش زنده دروس مدرسه فقاهت (شرکت صدای بهار) که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: باعث خوشحالی است  که بار دیگر در خدمت مدیر حوزه های علمیه هستم و این معاونت در تلاش است این ایده های جوانان نخبه را تبدیل به واقعیت کند.

وی بیان داشت: واقعیت این است که باید تلاش کرد در بخش آموزش سرمایه گذاری کرد. تا کنون این کار صورت گرفته است. در این رابطه۱۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای بحث آموزش جوانان نخبه و ایده پرداز در عرصه بهداشت، فنی و حرفه ای و... هزینه شده است و هزینه های زیادی در این رابطه می شود باید اثر این آموزش در زندگی مردم دیده شود.

ستاری گفت: اگر این آموزش اثرگذار نباشد و دردی از جامعه و کشور را برآورده نکند، باید در روش آموزش اصلاحاتی انجام داد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کار ما  این است که آموزش ها چگونه می تواند با اقتصاد و ... گره بخورد و در نهایت سبب اثرگذاری اقتصادی در جامعه شود و دردی از مشکلات مردم را برآورده کند.

وی اضافه کرد: باید روی ایده های جوانان با حضور بخش خصوصی سرمایه گذاری کرد. در این رابطه باید زیر ساخت ها تقویت شود و اگر در این موارد روی دولت بخواهیم حساب بازکنیم، چندان نمی توان شاهد اثر بخشی و تحول برای رفع نیازها بود.

ستاری با بیان این که در این مرکز رشد و نوآوری کارهای خوبی از سوی جوانان نخبه حوزوی صورت گرفته و مشاهده شده، گفت: در حوزه هم جوانان فوق العاده ای برای تأثیرگذاری هستند. باید از این جوانان حمایت و برای ایده آنها سرمایه گذاری کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهارداشت: تلاش این است این اتفاق بزرگ با حمایت این معاونت در این مرکز بیفتد تا شاهد کارهای اثر بخش در جامعه باشیم.

وی عنوان کرد: باید به این جوانان میدان داد و مشکلات سر راهشان را برداشت تا بتوانند کارهای بزرگ در حوزه و جامعه انجام دهند.

ستاری گفت: کارهای بزرگی در این مجموعه حوزوی در حال انجام است، اگر چه در آغاز راه است، ولی همه باید تلاش کنیم تا از این جوانان و ایده ها حمایت و تلفیق آن با حوزه های تکنولوژی را هم توسعه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha