جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین

 حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: عشق، محبت و دلسوزی از وظایف مردان نسبت به همسر است و زوجین برای گرم شدن محیط زندگی و مستحکم شدن پایه های آن باید نسبت به یکدیگر محبت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، عصر امروز در جمع خانواده  اساتید و طلاب مدرسه علمیه التفاتیه قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و همچنین شهید فخری زاده و عالم گرانقدر مرحوم آیت الله مصباح یزدی، گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند که ملت ایران هیچگاه دست از آرمان های انقلاب اسلامی و ولایت برنداشته وهمیشه در همه عرصه های مختلف حضوری با اقتدار خواهد داشت.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در ادامه به جایگاه خانواده اشاره و بیان کرد: مودت مرتبه ای بالاتر از محبت است که سبب ریشه دار شدن و عمق یافتن محبت دو طرفه در دل زوجین می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: توجه به اصول حاکم بر خانواده می تواند موجب تحکیم بنیان خانواده ها گردد، چه بسا بی مهری به برخی از مؤلفه ها و شاخه ها زمینه نابودی خانواده را فراهم می کند.

وی ادامه داد: در اسلام بر اساس طبیعت وجودی زن و مرد وظایفی برای هر یک تعریف شده که مهمترین نقش زن محبت آفرینی و حفظ فضای عاطفی در خانواده است.

وی اظهار کرد: بهترین راه تربیت فرزندان آشنا کردن با آموزه های دینی است و ما اعتقاد داریم دین اسلام کامل ترین دین است، بنابراین در تربیت فرزندان، خانواده نقش اول را دارد.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: در اسلام خانواده به‌ عنوان کانون تربیت معرفی شده، چرا صلاح و فساد آن موجب نیکبختی، سعادت و انحراف و تباهی در جامعه انسانی خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: عشق، محبت و دلسوزی از وظایف مردان نسبت به همسر است و زوجین برای گرم شدن محیط زندگی و مستحکم شدن پایه های آن باید نسبت به یکدیگر محبت داشته باشند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha