جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتقاد شدید یک شهردار فرانسوی‌ از تصمیم برای تعطیلی یک مسجد

حوزه/ شهردار شهر مونمانی در شمال فرانسه، بی‌کفایتی دولت را به دلیل تعطیلی مسجدی که ۵ سال گذشته بدون هیچ گونه جنجالی فعالیت می‌کرده است را محکوم کرده و دولت ماکرون را شکست خورده توصیف کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، شهردار فرانسوی‌ شهر مونمانی در شمال فرانسه، پس از تعطیلی یک مسجد در حوزه قضایی وی به بهانه مبارزه با «اسلام‌گرایی جدایی‌طلبانه، دست به اعتراض برداشت.

پاتریک فلوکت ، شهردار شهر مونمانی در استان ول-دوآز در شمال فرانسه ، «بی‌کفایتی دولت» را به دلیل تعطیلی مسجدی که از پنج سال گذشته بدون هیچ گونه جنجالی کار کرده است، محکوم کرد.  وی در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی گفت: اصلا صحبتی از تعطیلی این مسجد نبود.

شهردار مونمانی تعطیلی مسجدی در این شهر را محکوم کرد و دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را «شکست خورده»  توصیف کرد.

این مسجد در میان ۹ عبادتگاه مسلمانان است که توسط وزارت کشور فرانسه بسته شده است. جرالد دارمانین ، وزیر کشور فرانسه، در تاریخ ۱۵ ژانویه فاش کرد که این مساجد در میان ۱۸ مکانی بودند که به درخواست وی مخصوصاً تحت نظر بودند ، بدون اینکه اسامی یا مکان آنها را فاش کنند.

به گفته روزنامه لو فیگارو ، از جمله دلایل بسته شدن مساجد عدم رعایت استانداردهای ایمنی‌، انتشار سخنرانی‌های رادیکال یا تجزیه طلبانه بوده است. این گزارش افزود ، حدود ۸۹ عبادتگاه مشکوک به تجزیه طلبی تحت تحقیق قرار دارند.

با این حال شهردار گفت که اوایل ماه جاری تأیید کرده است که مسجد کارهای مربوط به هنجارهای ایمنی را پیگیری کرده است ، و یک کمیسیون امنیتی در یک بازرسی معمول در ماه دسامبر دستور داد که این کار را ظرف یک ماه انجام دهد ، تا مکان بتواند میزبان ۴۷۶ نفر از نمازگزاران باشد.

این مسجدی است که هرگز درباره آن صحبتی نشده است. یک کمیسیون امنیتی هیچ ارتباطی با مفهوم اسلام گرایی رادیکال ندارد. پنج سال پیش به دلیل اظهاراتی که در آنجا انجام شد ، یک عبادتگاه به درخواست استان بسته شده بود. اما این سایت هیچ ارتباطی با مسجد فعلی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha