جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت حضرت فاطمه

حوزه/ مبلغ حوزه علمیه خواهران گفت: اگر به دنبال زندگی موفق هستیم حضرت زهرا(س) بهترین الگو در تمامی افراد جامعه به‌ویژه زنان جامعه مسلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست هم‌اندیشی «الگوپذیری از حضرت زهرا(س) و کشف رازهای زندگی موفق» در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) اهواز برگزار شد.

سیده زهرا موسوی، مبلغ فعال مدرسه علمیه خواهران، این نشست را با حدیث «لولاک لما خلقت الافلاک» شروع کرد و گفت: این حدیث محور هدف خلقت هستی را حضرت زهرا (س) معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه شیعیان برای کسب موفقیت باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند، بیان کرد: همه موفقیت‌ها مرهون نقشه موفق بوده و حضرت زهرا(س) نقشه و رسم موفقیت تمام عالم است.

این مبلغ حوزوی، ادامه داد: گرفتاری‌ها و بدبختی‌های جهان اسلام در عصر حاضر به این خاطر است که این نقشه برتر از زندگی خود خارج کرده‌اند؛ حضرت زهرا(س) شخصیتی وارسته است که در تمام ابعاد زندگی برای همه جهانیان الگو می‌باشد.

موسوی افزود: حضرت زهرا(س) نه‌تنها برای زنان الگو است؛ بلکه برای تمام جهانیان الگو هستند. چنانچه ائمه اطهار(ع) ایشان را الگوی خود معرفی می‌کنند و در این رابطه امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند: «نَحْنُ حُجَجُ اللَّهِ عَلی خَلْقِهِ وَ جَدَّتُنا فاطِمَةُ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَیْنا» یعنی «ما حجت‌های خدا بر شماییم و مادر ما فاطمه حجت خدا بر ما (اهل‌بیت) است» و در حدیثی دیگر از امام زمان(عج) نقل شده که «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ» یعنی «الگو و اسوه‌ی‌ نیکوی من دختر فرستاده خدا فاطمه زهراست»؛ بنابراین وقتی ائمه(ع) حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار می‌دهند آیا بر من زن مسلمان روا نیست که حضرت زهرا(س) را الگو خود قرار دهم؟!

موسوی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بهترین الگو در تمام زمینه‌های فردی، اجتماعی و اقتصادی است گفت: اگر زنان بخواهند برای زندگی خود الگو اختیار کنند، حضرت زهرا(س) بهترین الگو در این زمینه است؛ زیرا در برخورد و قناعت طبع و همراهی اقتصادی با همسرشان می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای زنان جامعه اسلامی امروزی باشند.

وی افزود: الگوپذیری از حضرت زهرا (س) زمانی محقق می‌شود که در زندگی شخصی از ایشان تأسی بگیرند و عمل کنند و در این رابطه پیامبر اکرم(ص) تعهد دادند که تا زمانی که به آن‌ها تمسک کنید گمراه نخواهید شد.

موسوی علت گمراهی مادران امروز را برنگزیدن الگوی مناسب دانست و گفت: برای داشتن زندگی موفق و کشف رازهای زندگی موفق باید اصول اسلامی به نحو احسن رعایت شوند.

وی گفت: حضرت زهرا بهترین الگو برای زندگی امروزه دختران جامعه اسلامی است که همه‌چیز دارند اما متأسفانه به گونه‌ای رفتار می‌کنند که چیزی ندارند. اما فاطمه(س) در همراهی اقتصادی به همسر خود می‌گوید از خدای خویش خجالت می‌کشم و در صحبت با همسر نهایت ادب را به آقا امیرالمؤمنین (ع) دارند.

مبلغ حوزه علمیه خواهران، در پایان تصریح کرد: اگر به دنبال زندگی موفق هستیم حضرت زهرا(س) بهترین الگو در تمامی افراد جامعه به‌ویژه زنان جامعه مسلمان است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha