جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که حوزه علمیه باید چالش های بین دین و مدرنیته را حل کند و امر به معروف، فرهنگ سازی و واردات به سبک زندگی جدید را پاسخ دهد، گفت: باید نظام مندی و حل مسائل در حوزه های علمیه صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در نشست تبیین سیاست های کلان معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، مهارت کافی برای طلبگی را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: طلبه ها باید به یک رشد و فهم کامل برسند تا در اتفاقات و بازی ها هضم نشوند، جریان ها را بشناسند و بتوانند یک حرکت را به درستی تشخیص دهند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: در کارهای فرهنگی از مسائل غیرحرفه ای و غیرتخصصی اجتناب شود؛ باید مجموعه های فرهنگی کارآمد باشند و از امور تجربی دوری کنند.

وی افزود: برای تربیت طلاب توانمند در عرصه های مختلف لازم است نگاه ما به درون حوزه باشد؛ باید نظام مندی و حل مسائل در حوزه های علمیه صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که تهران نماد روشنفکری حوزوی است و باید مدارس علمیه شبهات را قبل از ورود به اجتماع پاسخ بدهند، اظهار داشت: باید قدرت پاسخگویی و مواجهه با جریانات و ارائه دین در مدل جدید در دستور کار حوزه های علمیه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر این که حوزه باید بخشی از مشکل فرهنگی کشور را حل کند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه تهران باید برای آحاد مردم در جهان فکر کند تا به مرحله بین الملل برسد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه علمیه تهران باید چالش های بین دین و مدرنیته را حل کند و امر به معروف، فرهنگ سازی و واردات به سبک زندگی جدید را پاسخ دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha