جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مخالفت شورای شهر پیتربورو با پخش اذان از بلندگوهای مسجد

حوزه/ نمایندگان شورای شهری پیتربرو نسبت به درخواست پخش اذان از بلندگوهای مسجد محلی، مخالفت کرده و توصیه کرده‌اند که به این خواسته مسلمانان پاسخ منفی داده شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از peterboroughtoday، شورای شهر پیتربورو در انگلستان با درخواست پخش اذان از بلندگوهای مسجد محلی، سه مرتبه در روز مخالفت می‌کند.

مسجد قوسیه برای پخش اذان از بلندگوهای این مسجد، سه مرتبه برای اذان ظهر، مغرب و عشاء درخواست داده بود که این درخواست با پاسخ منفی از سوی نمایندگان روبرو شده است. نمایندگان شهری مدعی شدند که صدای اذان در منطقه شهری «ناگهانی» و «ناآشنا» است و باعث «تاثیر غیرقابل قبول» می‌گردد. این نمایندگان در توصیه خود صدای اذان را «ایجاد کننده سرو و صدا و مزاحمت» دانستند.

این درحالی است که پخش اذان بیش از ۵ دقیقه طول نکشیده و از طریق تنها ۴ بلندگو انجام می‌شود.

ناظم خان ، رئیس کمیته مدیریت مسجد قوسیه ، پیش از این به خبرنگاران گفت: تعدادی از مردم محلی به ما مراجعه کرده‌اند و از ما خواسته‌اند در این شرایط دشوار و چالش برانگیز که می‌توانند به مسجد مراجعه کنند، صدای اذان پخش شود.

وی در ادامه افزود: ما امیدواریم که شورا تصویب کند. ما همیشه رابطه بسیار خوب و نزدیکی با شورای شهری و سایر سازمان‌ها برای رفاه جوامع داشتیم و همکاری دو جانبه وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پخش اذان فقط برای چند دقیقه است. بسیار آرامش بخش و روحانی است. در محله هیچ تاثیر منفی نخواهد گاشت. و صدای آن نیز در یک منطقه کوچک در اطراف مسجد که اکثر ساکنان آن مسلمان هستند منتقل خواهد شد.

این شورا گفت که ۳۸۴ واکنش به رایزنی عمومی در مورد برنامه ها دریافت کرده است که ۲۸۸ واکنش حمایتی و ۹۲ واکنش مخالف بوده است. گفته می‌شود که مشاوران محلی نیز در این مورد اختلاف نظر دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha