شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: مسئولان و دست اندرکاران درالقرآن حوزه علمیه استان قزوین تدبر در قرآن و آشنایی با معارف قرانی را در اولویت برنامه ریزی های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه) از قزوین، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در جمع دست اندرکاران دارالقرآن حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به روایتی از امام علی  (علیه السلام)، گفت: انس با قرآن کریم آثار و برکات بسیار زیادی دارد و روایات معصومین در زمینه قرآن نشان دهنده اهمیت توجه به این کتاب الهی و لزوم افزایش انس و ارتباط با قرآن است.

وی با اشاره به اینکه تاسیس دارالقرآن کریم در حوزه علمیه اتفاق مبارکی ارزیابی می شود، بیان کرد: باید بتوانیم در مرحله نخست در حوزه علمیه در زمینه قران کریم جریانی را ایجاد کرده و پس از حوزه این جریان را به سطح جامعه منتقل کنیم و اگر این جریان در حوزه غنی و نهادینه شود به طور قطع پس از حوزه به جامعه ورود پیدا می کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: البته برای ورود هر چه بهتر و سریعتر به جامعه باید از خانواده طلاب استان قزوین استفاده کرد که اگر این مهم اتفاق بیفتد هم تاثیرگذاری بالایی را به همراه خواهد داشت‌.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: استان های دیگر در زمینه دارالقرآن تجارب گران بهایی دارند که  به نحو احسن از این تجارب استفاده کرد.

وی  اظهار کرد: موضوع تدبر در قرآن هم از اهمیت بالایی برخوردار است، البته روخوانی، روانخوانی و تجوید هم از ارزش بالایی برخودار است، ولی این موضوعات گذرگاه خوبی هستند، ولی توقف گاه خوبی نیستند و باید هر چه سریعتر به سمت معارف قرآن حرکت کنیم.

مدیر حوزه  علمیه استان قزوین گفت: تاسیس دارالقرآن های اقماری را برای پنج سال آینده خود برنامه ریزی کنید تا بدین وسیله مربیانی که در این مرکز آموزش می بینند بیرون از حوزه علمیه دارالقران تاسیس کنند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha