جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام موسوی

 حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین از برگزاری مراسم تجلیل از قاریان و فعالان عرصه قرآنی مدارس علمیه قزوین با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، صبح  امروز در جلسه تاسیس برنامه های دارالقرآن حوزه علمیه قزوین، گفت: امیدواریم با هماهنگی با مدیران و معاونان مدارس علمیه قزوین هر چه زودتر شاهد تاسیس این مجموعه مهم و بابرکت در حوزه علمیه استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر به‌ دنبال تربیت نسلی موفق و سالم هستیم، باید از سفره تمام‌نشدنی قرآن مدد بگیریم و این شدنی نیست، مگر اینکه برنامه جامعی در زمینه فرهنگ قرآن و ترویج آموزه‌های قرآنی در حوزه علمیه داشته باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: هزینه‌  کردن در این بخش نوعی سرمایه‌گذاری تمام‌نشدنی محسوب می‌شود که برکات آن به جهان اسلام می‌رسد.

وی اظهار کرد: برای اینکه در این حرکت موفق باشیم باید یک هماهنگی بین مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه قزوین به‌وجود آوریم که اگر این حرکت درست طراحی شود نسل آینده افرادی هستند که سرمنشأ بسیاری از خدمات و ارزش‌ها خواهند بود.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در انقلابی برگرفته از قرآن و آموزه‌های قرآنی و اسلامی است و با مضامین قرآن و اسلام گره خورده و قرآن و اسلام به صورت همه‌گیر در تمام ابعاد آن متجلی است، پس باید در این راستا اهتمام جدی داشته باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین بیان کرد: بسیاری از مسائلی که امروز گریبان گیر جهان اسلام و کشور ماست، به دلیل عمل نکردن به بعضی دستورات الهی می باشد و در این راستا لازم است سیاستی تدبیر شود که قرآن کریم را از مرحله کلام و قرائت به بطن جامعه و عمل بیاوریم .

وی همچنین به برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد عنوان کرد: در حال برنامه ریزی در این زمینه وبا همکاری طلاب وهیات امنای مساجد هستیم که بتوانیم هر شب در یکی از مساجد موضوع تلاوت قرآن برای مردم ونمازگزاران داشته باشیم .

وی همچنین از مراسم تجلیل از قاریان وفعالان عرصه قرآنی حوزه علمیه قزوین در بهمن ماه سال جاری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha