سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اجلاسیه معاونان تهذیب مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ بیست و یکمین اجلاسیه معاونین تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بیست و یکمین اجلاسیه معاونین تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان، در سالن اجتماعات مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

در این اجلاسیه ابتدا حجت الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، ضمن تشریح هدف از برگزاری این اجلاسیه اظهار داشت: هدف از تشکیل این اجلاسیه بررسی دو موضوع محوری است که بناست در تمامی مدارس علمیه سراسر استان برگزار شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، بیان کرد: دومین هدف از تشکیل این جلسه، تبیین و توضیح طرح "شورای تهذیب مدارس علمیه" و "تبیین برنامه های رزمایش تهذیب و تربیت" در مدارس علمیه است.

وی ادامه داد: از اواسط دی ماه رزمایشی سه ماهه با شعار "اخلاق و معنویت در عصر امام خمینی(ره)" در تمامی مدارس علمیه در حال اجراست و این رزمایش تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام بزرگیان، گفت: این رزمایش در سه محور"قرآن و حدیث"، "اخلاق و تربیت" و "مشاوره و خانواده" اجرا خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، از دیگر اهداف تشکیل این جلسه را تکمیل بانک اطلاعاتی اساتید اخلاق و اساتید قرآنی سراسر استان دانست و گفت: برای انجام و تکمیل این بانک اطلاعاتی به کمک همه معاونین تهذیب نیاز داریم.

در ادامه  این اجلاسیه، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور، در پیامی ویدئویی، به تبیین طرح شورای تهذیب مدارس علمیه پرداخت و اظهار داشت: بهترین راه حل برای تربیت صحیح طلاب، راه اندازی شورای تهذیب در هر مدرسه علمیه است. تربیت بسیار امر پیچیده ای است و باید دست در این کار، در هر مدرسه علمیه زیاد شود و افراد مختلفی در این رابطه نظر بدهند. در این طرح یک گروهی به عنوان مغز متفکر این امور در کنار هم جمع خواهند شد و طبیعتا دست خدا نیز همراه آنها خواهد بود.

حجت الاسلام علام زاده نوری، در ادامه بیان کرد: این شورا باید در هر مدرسه علمیه به خوبی تاسیس و راه اندازی شود تا به امید خدا طلابی شایسته تربیت شوند.  فعالیت این شورا در عرض بقیه فعالیت های مدارس علمیه نیست و یک ساختار کلی است که بقیه برنامه های تربیتی در این بستر تعریف می شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha